Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Prace nad przekopem Mierzei Wiślanej rozpoczną się w 2018 roku. Połączenie Zalewu Wiślanego z Morzem Bałtyckim przyniesie sporo korzyści dla wielu podmiotów gospodarczych; wśród nich znajdują się również małe miejscowości turystyczne. Powyższa inwestycja jest szansą na rozwój okolicznych gmin i z pewnością przyczyni się do wielu zmian w regionie. Reklama Pod koniec października br. podjęto ostateczną decyzję o lokalizacji kanału łączącego Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym. Już wiadomo, że zostanie on wykonany w miejscowości Nowy Świat w gminie Sztutowo. Zdaniem wójta tej gminy, Jakuba Farinade, inwestycja ta powinna pociągnąć za sobą kolejne działania tego typu, umożliwiające stworzenie regionu przyjaznego turystom, których napływu po dokonaniu przekopu nie da się uniknąć. Turysta jak już dojedzie do kanału, to musi się gdzieś zatrzymać, przenocować, zjeść, wypocząć i zwiedzić. Nie można inwestycji zawężać tylko do infrastruktury hydrotechnicznej. Kanał musi się choćby w pierwszych latach wybronić także pod względem społecznym, bo inwestycje wokół kanału muszą przyciągnąć przyjezdnych – powiedział Jakub Farinade. Włodarz gminy zwrócił również uwagę na fakt, że Mierzeja nie posiada ani jednego ciągu komunikacyjnego, który by zapewniał swobodną jazdę w czasie dużego natężenia ruchu. Przepustowość dróg wojewódzkich 501 Mikoszewo-Krynica Morska i 502 Nowy Dwór-Stegna nie przystaje do potrzeb w sezonie. Dojazd do Mierzei, gdy jest znakomita pogoda, albo wyjazd z niej, gdy aura się załamie, trwa 3-4 godziny. Wedle założeń nowy kanał zostanie ukończony do 2022 roku. Być może do tego czasu rozpoczną się również inne komplementarne inwestycje, przyczyniające się do rozkwitu tego nadmorskiego regionu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.