Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Wiadomości OZE Przekop Mierzei Wiślanej wymusza kolejne inwestycje w okolicznych miejscowościach 08 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. Prace nad przekopem Mierzei Wiślanej rozpoczną się w 2018 roku. Połączenie Zalewu Wiślanego z Morzem Bałtyckim przyniesie sporo korzyści dla wielu podmiotów gospodarczych; wśród nich znajdują się również małe miejscowości turystyczne. Powyższa inwestycja jest szansą na rozwój okolicznych gmin i z pewnością przyczyni się do wielu zmian w regionie. Reklama Pod koniec października br. podjęto ostateczną decyzję o lokalizacji kanału łączącego Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym. Już wiadomo, że zostanie on wykonany w miejscowości Nowy Świat w gminie Sztutowo. Zdaniem wójta tej gminy, Jakuba Farinade, inwestycja ta powinna pociągnąć za sobą kolejne działania tego typu, umożliwiające stworzenie regionu przyjaznego turystom, których napływu po dokonaniu przekopu nie da się uniknąć. Turysta jak już dojedzie do kanału, to musi się gdzieś zatrzymać, przenocować, zjeść, wypocząć i zwiedzić. Nie można inwestycji zawężać tylko do infrastruktury hydrotechnicznej. Kanał musi się choćby w pierwszych latach wybronić także pod względem społecznym, bo inwestycje wokół kanału muszą przyciągnąć przyjezdnych – powiedział Jakub Farinade. Włodarz gminy zwrócił również uwagę na fakt, że Mierzeja nie posiada ani jednego ciągu komunikacyjnego, który by zapewniał swobodną jazdę w czasie dużego natężenia ruchu. Przepustowość dróg wojewódzkich 501 Mikoszewo-Krynica Morska i 502 Nowy Dwór-Stegna nie przystaje do potrzeb w sezonie. Dojazd do Mierzei, gdy jest znakomita pogoda, albo wyjazd z niej, gdy aura się załamie, trwa 3-4 godziny. Wedle założeń nowy kanał zostanie ukończony do 2022 roku. Być może do tego czasu rozpoczną się również inne komplementarne inwestycje, przyczyniające się do rozkwitu tego nadmorskiego regionu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.