Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Wiadomości OZE Chiński „mistrz świata” realną konkurencją dla Tesli? 18 grudnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chiny są ogromnym krajem z jeszcze większymi ambicjami. Olbrzymi rynek i potencjał spowodował, że mieszkańcy i władze tego państwa zdali sobie sprawę ze swych możliwości w wielu dziedzinach. Jedną z nich jest motoryzacja, a dokładniej branża samochodów elektrycznych, która w tym kraju przeżywa prawdziwy rozkwit. Poza ambicjami główną przyczyną jest tutaj wspomniany wcześniej chłonny rynek i coraz liczniejsza klasa średnia. Dlatego coraz częściej możemy usłyszeć o nowych przedsiębiorstwach z tej branży, które chcą nie tylko zadomowić się na rodzimym rynku, ale również konkurować z najlepszymi i zaopatrywać swoich rodaków w pełni elektryczne modele aut. Reklama Idealnym przykładem jest w tym wypadku start-up o nazwie WM Motor Technology, zamierzający z przytupem wkroczyć na rodzimy rynek ze swoim pojazdami o nazwie Weltmeister. Pierwszym z nich będzie SUV o inicjałach EX5, który z taśm produkcyjnych zakładów Wenzhou zjedzie w połowie 2018 roku. Projekt nadwozia został zaprezentowany podczas niedawnego pokazu w Szanghaju, a cenę ustalono na 45 tysięcy dolarów. Firma zamierza docelowo produkować 100 tysięcy samochodów rocznie i nie ukrywa, że w najbliższej przyszłości chce być tańszą konkurencją dla Tesli, która na chińskim rynku jest obłożona 25-procentowym cłem. źródło: reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.