Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Elektromobilność E-Palette Toyoty zrewolucjonizuje transport miejski? 11 stycznia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Toyota nie zwalnia tempa. Jeden z globalnych liderów sprzedaży samochodów przedstawił swoją wizję transportu miejskiego, związaną z wprowadzeniem innowacyjnej koncepcji e-Palette, będącej niczym innym jak w pełni autonomicznym pojazdem elektrycznym, który można dostosować w zależności od potrzeb. Reklama Aby zrealizować ten pomysł, Toyota podjęła zakrojoną na szeroką skalę współpracę z takimi globalnymi tuzami, jak: Amazon, Mazda, Uber i Pizza Hut. Branża motoryzacyjna wciąż ulega przeobrażeniom, zwłaszcza na terenie aglomeracji miejskich, które poszukują nowych i bardziej wydajnych sposobów zapewnienia mieszkańcom wygodnego transportu i usług. Koncepcja e-Palette ma wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw, dlatego jest niczym innym jak autonomicznym elektrycznym autobusem, który można dostosować do aktualnych potrzeb. I tak firmy operujące w różnych sektorach gospodarczych będą mogły naprzemiennie wykorzystywać ich możliwości dzięki otwartemu układowi wnętrza, który można będzie szybko zmodyfikować. Aby zobrazować dokładniej wizję e-Palette, wystarczy wyobrazić sobie elektryczny pojazd, który w ciągu dnia operuje w środowisku miejskim jako autobus, a po zmroku zamienia się w mobilną restaurację lub samochód dostarczający przesyłki. Dzięki zastosowanej technologii pojazdy szybko zmieniałyby grafiki wyświetlane na zewnątrz w zależności od potrzeb i aktualnego wykorzystania. Toyota zakłada, że koncepcja e-Palette zostanie udostępniona w trzech opcjach, od czterech do siedmiu metrów długości. Wszystkie będą napędzane silnikami elektrycznymi Toyoty. Na ten moment wydaje się, że pomysł zrodzony w umysłach konstruktorów japońskich nie ma szans na realizację w praktyce, jednak pełną odpowiedź otrzymamy już za dwa lata podczas zbliżającej się wielkimi krokami olimpiady w Tokio, w czasie której idea e-Palette ma zostać sprawdzona. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.