Elektromobilność Elektryczne przegubowe autobusy Volvo są testowane w Göteborgu w Szwecji – kursy rozpoczną się w czerwcu 28 marca 2018 Elektromobilność Elektryczne przegubowe autobusy Volvo są testowane w Göteborgu w Szwecji – kursy rozpoczną się w czerwcu 28 marca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? W czerwcu wzrośnie regularny ruch autobusów elektrycznych w Göteborgu. Dwa prototypowe, w pełni elektryczne autobusy przegubowe będą testowane na części linii nr 16, która ma dużą częstotliwość odjazdów i przewozi bardzo dużą liczbę pasażerów. Testy są prowadzone w ramach projektu ElectriCity, który od 2015 roku wykorzystuje zelektryfikowane autobusy w ruchu pokazowym na linii 55 w Göteborgu. Reklama – Rozszerzając arenę pokazową i testując wysoce pojemne elektryczne autobusy przegubowe na trasie uczęszczanej przez wielu pasażerów, możemy zaproponować większej liczbie mieszkańców Göteborga atrakcyjną alternatywę dla korzystania z ich własnych samochodów. Nowe, w pełni elektryczne autobusy są o wiele cichsze niż autobusy z napędem diesla, nie emitują żadnych spalin i są zaprojektowane tak, aby podróż była płynna i wygodna. Będą stanowić bazę do podjęcia decyzji w sprawie przyszłych inwestycji w autobusy elektryczne – powiedział Lars Holmin, Przewodniczący Västtrafik, publicznej agencji transportowej w regionie Västra Götaland. Dwa nowe autobusy, które rozpoczną kursy tego lata, to przegubowe pojazdy o długości 18,7 metra mieszczące maksymalnie 135 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących. Autobusy mają cztery pary podwójnych drzwi, duże, niczym nieograniczone przestrzenie podłogowe oraz ergonomicznie zaprojektowane drążki, uchwyty i oparcia dla stojących pasażerów. Projektanci skupili się także na stworzeniu harmonijnego pod względem kolorystycznym wnętrza z odpowiednim oświetleniem. Głównym założeniem projektu jest, aby duża liczba pasażerów mogła szybko wsiąść i wysiąść z autobusu na każdym przystanku. Na pokładzie dostępne jest darmowe Wi-Fi, porty ładowania dla telefonów komórkowych oraz rozszerzona informacja dotycząca ruchu. Oprócz samych pojazdów, wiele uwagi poświęcono opracowaniu informacji dostępnych na pokładach autobusów, testując nowe rodzaje ekranów zewnętrznych i wewnętrznych. Ponadto, przystanki Eriksbergstorget i Lindholmen zostaną wyposażone w dodatkowe osłony przed warunkami pogodowymi. Na dwóch przystankach: Eriksbergstorget i Szpital Uniwersytecki Sahlgrenska, zostaną umieszczone stacje ładujące. Stacje te oparte są o wspólny system OppCharge, zatem mogą być wykorzystywane przez autobusy elektryczne innych producentów. Między 14 a 21 czerwca nowe autobusy elektryczne będą kursować na trasie „Volvo Ocean Race” pomiędzy Nordstan a Frihamnen w centrum miasta w związku z różnymi inicjatywami związanymi z regatami odbywającymi się w tym czasie. Od 25 czerwca autobusy będą kursować na linii 16 pomiędzy Eriksbergstorget a Nordstan rano i wieczorem oraz pomiędzy Eriksbergstorget a Szpitalem Sahlgrenska w ciągu dnia. Kursy będą realizowane przez firmę Transdev, która już świadczy usługi przewozów autobusowych na standardowej linii 16. – Linia 16 jest jedną z tych linii, które przewożą najwięcej pasażerów w Göteborgu, dając nam możliwość prawdziwego przetestowania technologii. Przykładowo, akumulatory są zwymiarowane tak, aby autobusy mogły kursować bez konieczności przerwy na doładowanie podczas godzin szczytu. Zamiast tego, doładowania będą odbywać się podczas mniejszego natężenia ruchu na jednej z dwóch stacji ładujących, które są obecnie instalowane na trasie lub po powrocie autobusów do zajezdni – mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses, i dodaje: – Autobusy elektryczne są ciche, nie emitują spalin i stwarzają nowe możliwości dla planowania urbanistycznego. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że poziom hałasu zostanie zredukowany w okolicach Szpitala Sahlgrenska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.