Wiadomości OZE EvoWheel pozwala na konwersję dowolnego roweru w pojazd elektryczny w pół minuty 29 marca 2018 Wiadomości OZE EvoWheel pozwala na konwersję dowolnego roweru w pojazd elektryczny w pół minuty 29 marca 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? EvoWheel to system, który zamienić może każdy rower w pojazd elektryczny, osiągający prędkość do 30 km/h. Sama wymiana koła na elektryczne, zintegrowane z silnikiem, to jedynie pół minuty. Reklama EvoWheel powstało dzięki kampanii crowdfundingowej na Indiegogo. System sterowany jest bezprzewodowo i umożliwia elektryfikację niemalże każdego roweru w bardzo prosty sposób – potrzebne są tylko klucze do wymiany kół. EvoWheel dostępne jest w sześciu rozmiarach: 20”, 24”, 26”, 27,5”, 29” oraz 700C, co oznacza, że kompatybilne jest z 95% wszystkich obecnych na rynku rowerów. Elektryczne koło waży 7,25 kg. Jego praca sterowana jest z poziomu telefonu komórkowego za pomocą odpowiedniej aplikacji, która pozwala na dostosowanie działania silnika elektrycznego do naszego trybu jazdy. Niezależnie czy jeździsz rowerem do pracy, po ulicy, czy rekreacyjnie po parku, EvoWheel jest w stanie dopasować się do Twojego sposobu wykorzystania jednośladu. Dla tych, którzy nie chcą jeździć, patrząc się w ekran telefonu, producent przygotował specjalny ekran, który można go zamontować na kierownicy i który łączy się z kołem poprzez Bluetooth. Czytelny ekran prezentuje aktualną prędkość, stan naładowania wewnętrznego akumulatora, aktualną moc silnika oraz długość przejechanego już odcinka. Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.