Wiadomości OZE Lidl Polska zobowiązuje się do mniejszego wykorzystywania plastiku w opakowaniach własnych produktów 03 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Lidl Polska zobowiązuje się do mniejszego wykorzystywania plastiku w opakowaniach własnych produktów 03 kwietnia 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Zanieczyszczenie środowiska jest jednym z głównych problemów cywilizacyjnych, co zauważają ekolodzy, organizacje społeczne, ale również firmy. Lidl, jeden z popularnych supermarketów w Polsce, stara się w swoich kampaniach promować zdrową żywność oraz dbałość o środowisko naturalne. Reklama Lidl w Polsce zadeklarował, że do 2025 roku zamierza zredukować wykorzystywanie plastikowych opakowań o 20%. Cel ten będzie realizowany stopniowo, ale działania powinny zwrócić uwagę klientów. „Dla Lidl Polska jest to krok przełomowy, ponieważ jak dotąd kierunkiem w zakresie opakowań marek, była przede wszystkim ich funkcjonalność dla klienta oraz design. Nowe, konkretne cele wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów. Wymagać to będzie ścisłej współpracy z dostawcami produktów marek własnych. Jednak biorąc pod uwagę łączące nas partnerstwo, nie mamy wątpliwości co do możliwości realizacji przyjętych zobowiązań. Mamy już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na „Ryneczku Lidla” – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak: cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Pracujemy także z dostawcami naszych biowarzyw i owoców, aby zapewnić opakowania biodegradowalne” – powiedział Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.