Wiadomości OZE Lidl Polska zobowiązuje się do mniejszego wykorzystywania plastiku w opakowaniach własnych produktów 03 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Lidl Polska zobowiązuje się do mniejszego wykorzystywania plastiku w opakowaniach własnych produktów 03 kwietnia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Prawa zwierząt Mur na granicy polsko-białoruskiej blokuje migrację rysi. Czy grozi im wymarcie? Gdy w 2022 roku na polsko-białoruskiej granicy budowano 186 kilometrowy mur, ekolodzy alarmowali o skutkach dla ekosystemów, a w szczególności dla szczególnie cennego obszaru Puszczy Białowieskiej. Politycy, mimo świadomości konsekwencji, podjęli decyzję w oparciu o interes narodowy, ignorując środowiskowy. Po kilku latach od ,,uszczelnienia granicy” wiemy już, jakie są konsekwencje muru dla populacji rysia. Zanieczyszczenie środowiska jest jednym z głównych problemów cywilizacyjnych, co zauważają ekolodzy, organizacje społeczne, ale również firmy. Lidl, jeden z popularnych supermarketów w Polsce, stara się w swoich kampaniach promować zdrową żywność oraz dbałość o środowisko naturalne. Reklama Lidl w Polsce zadeklarował, że do 2025 roku zamierza zredukować wykorzystywanie plastikowych opakowań o 20%. Cel ten będzie realizowany stopniowo, ale działania powinny zwrócić uwagę klientów. „Dla Lidl Polska jest to krok przełomowy, ponieważ jak dotąd kierunkiem w zakresie opakowań marek, była przede wszystkim ich funkcjonalność dla klienta oraz design. Nowe, konkretne cele wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów. Wymagać to będzie ścisłej współpracy z dostawcami produktów marek własnych. Jednak biorąc pod uwagę łączące nas partnerstwo, nie mamy wątpliwości co do możliwości realizacji przyjętych zobowiązań. Mamy już znaczne osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na „Ryneczku Lidla” – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak: cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich. Pracujemy także z dostawcami naszych biowarzyw i owoców, aby zapewnić opakowania biodegradowalne” – powiedział Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.