Elektromobilność Elektryczny wóz strażacki wyjechał na drogi 12 kwietnia 2018 Elektromobilność Elektryczny wóz strażacki wyjechał na drogi 12 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Austriacki startup – Kreisel Electric, znany z wdrażania nowych technologii elektromobilnych, zaprezentował pierwszy elektryczny wóz strażacki. Pojazd oparty jest na modelu Mercedesa Sprintera i powstał we współpracy z Rosenbauer i LINZ AG. Markus Kreisel, dyrektor generalny Kreisel Electric, powiedział, że: „Pojazdy użytkowe, takie jak wozy strażackie, są idealnym obszarem zastosowań dla napędów elektrycznych. W wielu przypadkach muszą one tylko pokonywać krótkie odległości, a ładowanie można wykonać między ich użyciami. Mam tu na myśli w szczególności dzielnice dużych miast, ale również lotniska i małe społeczności na terenach wiejskich”. Reklama Pojazd strażacki skonstruowany przez Kreisel Electric ma moc akumulatora na poziomie 86 kWh, która umożliwia pokonanie dystansu do 160 km (na jednym ładowaniu). Wóz jest również wyposażony w silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 120 kW. Samochód może być ładowany zarówno w ciągu nocy wolnym łączem, jak i szybkim przy użyciu prądu stałego przez wtyczkę CCS. Głównym obszarem działalności firmy Kreisel Electric jest opracowywanie zestawów akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Innym są konwersje konwencjonalnych samochodów na wersje w pełni elektryczne. Na koncie firmy można zapisać osiągnięcia, takie jak wyprodukowanie VW e-Golf z akumulatorem o mocy 55 kWh oraz modelu Porsche 910. Firma może się również poszczycić pojazdami elektrycznymi skonstruowanymi dla Arnolda Schwarzeneggera – Mercedesem G-Class i całkowicie elektryczny Hummerem. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.