Elektromobilność Sprzedaż samochodów hybrydowych i elektrycznych wzrosła w Chinach o 53% 30 kwietnia 2018 Elektromobilność Sprzedaż samochodów hybrydowych i elektrycznych wzrosła w Chinach o 53% 30 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Według danych The China Automobile Manufacturers Association (CAAM), w 2017 roku liczba samochodów hybrydowych i elektrycznych sprzedanych w Państwie Środka wzrosła o 53% w porównaniu z 2016 r. Na tym nie koniec. Pokaz motoryzacyjny Auto China 2018 wskazuje, że Chiny mają duże ambicje, aby stać się światowym liderem w branży elektromobilności. W 2017 r. w Chinach sprzedano 777 tys. pojazdów opartych na „nowych źródłach energii”. W taki sposób określa się tam samochody elektryczne, hybrydowe oraz wodorowe. Klienci zakupili 676 tys. pojazdów elektrycznych oraz 101 tys. ekologicznych samochodów innych niż elektryczne. Jak podkreśla chińskie stowarzyszenie, 777 tys. pojazdów to obecnie połowa światowego rynku transportu elektrycznego. 60% sprzedanych pojazdów kosztowało w granicach od 8 do10 tysięcy dolarów. Reklama W pierwszym kwartale 2018 r. sprzedano 143 tys. samochodów elektrycznych i benzynowo-elektrycznych hybryd. W porównaniu do analogicznego okresu z 2017 r. jest to prawie 154-procentowy wzrost. Warto zauważyć, że 2017 r. na amerykańskim rynku, drugim co do wielkości na świecie, sprzedano w ciągu roku mniej niż 200 tys. samochodów elektrycznych. Według badań J.D. Power 29% chińskich konsumentów jest gotowych na zakup pojazdu hybrydowego, natomiast 16% deklaruje w przyszłości zmianę auta na samochód elektryczny. Chińczycy szacują, że do końca 2018 r. liczba sprzedanych samochodów opartych na nowych źródłach energii przekroczy 1 milion, a do 2020 roku wyniesie nawet 2 miliony. Przewidują oni także, że w 2025 r. udział sprzedaży pojazdów elektrycznych, hybrydowych i wodorowych w Chinach wyniesie 20%. Według globalnych producentów w tym roku światowy udział sprzedaży elektryków obejmie 35% rynku motoryzacyjnego, z czego 50% będzie stanowił rynek chiński. Rządząca obecnie Partia Komunistyczna przekształciła Chiny w największy na świecie rynek elektryki z miliardami dolarów dotacji dla producentów i kupujących. Teraz Pekin likwiduje to wsparcie i przenosi obciążenia finansowe na producentów samochodów dzięki kwotom sprzedaży, które zachęcają do opracowania modeli odpowiadającym kierowcom Państwa Środka. Przywódcy komunistyczni postrzegają samochody elektryczne jako sposób na oczyszczenie zakorkowanych miast i kluczowy składnik planu przekształcenia Chin w globalnego konkurenta w dziedzinach technologicznych: od robotyki aż po energetykę solarną i biotechnologię. Źródło: Elektrovesti, The Globe and Mail Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.