Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Według raportu „Electric Buses 2018-2038” do 2028 roku rynek autobusów elektrycznych na całym świecie będzie wart 500 miliardów dolarów. Nie dziwi więc fakt, że wiele firm zmienia swoją strategię i dąży do elektromobilności. Tak jest w przypadku polskiego RAFAKO, który znany jest w naszym kraju z produkcji kotłów grzewczych oraz instalacji dla elektrowni, elektrociepłowni i spalarni. Z ostatnich komunikatów firmy wynika, że obecnie pracuje ona nad prototypami autobusów elektrycznych. Reklama „Firma, która nie nadąża za zmieniającym się otoczeniem, i nie dostosowuje do nowych czasów, musi zniknąć. My nie boimy się zmian, a projekt autobusu elektrycznego RAFAKO jest tego najlepszym dowodem”, mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu RAFAKO S.A. „Za rozwojem tego segmentu przemawia wiele korzyści. Elektryczne pojazdy są ciche i nie zanieczyszczają powietrza, co znacznie poprawia komfort życia w miastach. Kolejnym argumentem jest specyfika wykorzystania autobusu w ruchu miejskim. Nasz projekt ma wiele zalet, z których najistotniejszą jest to, że powstaje całkowicie od zera, a nie w wyniku adaptacji pod potrzeby „elektryka” konstrukcji pojazdu spalinowego”, komentuje Michał Maćkowiak, lider projektu w RAFAKO S.A. Projekty autobusów elektrycznych w 3 wersjach będą ukończone w ciągu kilku miesięcy. Wśród nich znajduje się także wersja autobusu szkolnego, który ma być doskonałą propozycją dla gmin, które odpowiadają za dowożenie dzieci do szkół. „W praktyce w pracach projektowych jesteśmy na ostatniej prostej i nie mogę się doczekać, kiedy autobusy z logo RAFAKO wyjadą na ulice”, cieszy się Michał Maćkowiak. Źródło: RAFAKO Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.