Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Wiadomości OZE Producent kotłów grzewczych wkracza na rynek autobusów elektrycznych 18 maja 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. Według raportu „Electric Buses 2018-2038” do 2028 roku rynek autobusów elektrycznych na całym świecie będzie wart 500 miliardów dolarów. Nie dziwi więc fakt, że wiele firm zmienia swoją strategię i dąży do elektromobilności. Tak jest w przypadku polskiego RAFAKO, który znany jest w naszym kraju z produkcji kotłów grzewczych oraz instalacji dla elektrowni, elektrociepłowni i spalarni. Z ostatnich komunikatów firmy wynika, że obecnie pracuje ona nad prototypami autobusów elektrycznych. Reklama „Firma, która nie nadąża za zmieniającym się otoczeniem, i nie dostosowuje do nowych czasów, musi zniknąć. My nie boimy się zmian, a projekt autobusu elektrycznego RAFAKO jest tego najlepszym dowodem”, mówi Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes zarządu RAFAKO S.A. „Za rozwojem tego segmentu przemawia wiele korzyści. Elektryczne pojazdy są ciche i nie zanieczyszczają powietrza, co znacznie poprawia komfort życia w miastach. Kolejnym argumentem jest specyfika wykorzystania autobusu w ruchu miejskim. Nasz projekt ma wiele zalet, z których najistotniejszą jest to, że powstaje całkowicie od zera, a nie w wyniku adaptacji pod potrzeby „elektryka” konstrukcji pojazdu spalinowego”, komentuje Michał Maćkowiak, lider projektu w RAFAKO S.A. Projekty autobusów elektrycznych w 3 wersjach będą ukończone w ciągu kilku miesięcy. Wśród nich znajduje się także wersja autobusu szkolnego, który ma być doskonałą propozycją dla gmin, które odpowiadają za dowożenie dzieci do szkół. „W praktyce w pracach projektowych jesteśmy na ostatniej prostej i nie mogę się doczekać, kiedy autobusy z logo RAFAKO wyjadą na ulice”, cieszy się Michał Maćkowiak. Źródło: RAFAKO Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.