Wiadomości OZE Indyjskie skutery elektryczne podbiją serca Europejczyków? 13 czerwca 2018 Wiadomości OZE Indyjskie skutery elektryczne podbiją serca Europejczyków? 13 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Rynek skuterów elektrycznych rozwija się w tempie niemal ekspresowym. Niskie koszty utrzymania i znakomite osiągi czynią z tego środka lokomocji doskonałą alternatywę dla pojazdów spalinowych. Postępujący trend widać zwłaszcza w krajach południowych. Reklama Jednym z potentatów w produkcji elektrycznych skuterów są Indie. Niedawno doszło tam do ciekawych i długo oczekiwanych debiutów nowych elektrycznych skuterów, których producentem jest Ather Energy. Model 340, który ma być wersją podstawową, cechuje się silnikiem o mocy 5 kW (6,7 KM) i prędkością maksymalną na poziomie 72 km/h. Rozpędzenie do prędkości 40 km/h zajmuje mu 5 sekund. Zasięg skutera na jednym ładowaniu to 60 km. Co istotne, ładowanie do poziomu 80% mocy odbywa się w zaledwie godzinę. Ciekawostką jest również podana przez producenta żywotność baterii, która niejednokrotnie bywa przez inne firmy pomijana milczeniem. W tym wypadku efektywność akumulatorów producent szacuje na 3-4 lata lub 50 tys. km. Po tym okresie bateria powinna zostać wymieniona. Kolejnym modelem, jaki opinii publicznej zaprezentowała firma Ather, jest 450. Skuter cechuje się mocniejszym silnikiem o mocy 5,4 kW oraz wyższą prędkością maksymalną dochodzącą do 80 km/h. Również przyspieszenie ma znacznie lepsze parametry – 3,9 sekundy do prędkości 40 km/h. Natomiast zasięg na jednym ładowaniu to 75 km. Oba modele wyglądają niemal identycznie. Wyposażone są w 7-calowy ekran dotykowy, na którym można sprawdzić informacje o aktualnym poziomie naładowania baterii, zasięgu, wydajności czy położeniu. Zamówienia na elektryczne pojazdy będą realizowane już w sierpniu. Niestety nie znamy terminu rozpoczęcia sprzedaży w Europie. Wiadomo jednak, że w Indiach za model 340 będzie trzeba zapłacić około 5400 zł. Jednostka mocniejsza będzie droższa o niemal 1200 zł. Trzeba przyznać, że ceny z punktu widzenia Europejczyka prezentują się bardzo atrakcyjnie. Natomiast w przypadku konkurencyjny ofert na rynku indyjskim są dość wygórowane. Dla przykładu model 22Motor’s Flow kosztuje w przeliczeniu na złotówki zaledwie 4000 zł. Ather Energy wyższą cenę swojego produktu tłumaczy zakrojonymi na szeroką skalę przygotowaniami do budowy infrastruktury ładującej, która według zapewnień producenta ma być dla użytkowników modeli 340 i 450 całkowicie darmowa. Czy tak będzie w istocie? Przekonamy się już w najbliższym czasie. Źródło: Electrek Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.