Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Niedawno Gdynia podpisała umowę na dofinansowanie kupna łącznie 6 elektrycznych firmy Solaris. Koszt inwestycji wyniesie 15,5 mln zł, a dofinansowanie ma być w wysokości ponad 5 mln zł. Reklama Niedawno Gdynia podpisała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zakładającą dofinansowanie projektu „obniżenie zużycia energii oraz paliw w transporcie publicznym w Gdyni dzięki zakupowi bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym”. Miasto ma zakupić łącznie 6 e-autobusów. Za sprawą wykorzystania tzw. systemu ładowania w ruchu będą one mogły poruszać się w sposób równie wydajny, jak autobusy z konwencjonalnym napędem. Pojazdy mają być wyposażone w baterie typu LTO o obniżonej pojemności. „Od lat pracujemy nad unowocześnianiem gdyńskiego transportu publicznego. W trosce o naszych mieszkańców, ich komfort i z myślą o korzyściach dla środowiska. Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy z napędem elektrycznym, to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju naszego miasta”, poinformował Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. Nowo zakupione pojazdy mają się poruszać w obrębie sieci trolejbusów. Dzięki temu bateria będzie ładowana przy wykorzystaniu zainstalowanych na autobusach pantografów. Wygenerowana i zmagazynowana energia umożliwi obsługę odcinków linii komunikacyjnych bez konieczności użycia sieci trakcyjnej. Dodatkowo każdy pojazd ma być wyposażony w system rekuperacji energii – rozwiązanie, które pozwoli na odzyskiwanie energii z hamowania pojazdu. Niewątpliwymi zaletami technologicznymi projektu nowoczesnego taboru będzie planowanie rozwoju komunikacji bez potrzeby zainwestowania w sieć ładującą poza obszarem sieci trolejbusowej. Łącznie gdański projekt ma kosztować równo 15 510 300 zł. Jak zakłada regulamin programu Gepard, maksymalne dofinansowanie będzie mogło wówczas sięgnąć 40% wydatków kwalifikowanych, stąd też Gdynia ze środków zewnętrznych otrzyma aż 5 044 000 zł. Planowane zakończenie realizacji projektu ma nastąpić pod koniec 2019 roku. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny”. żródło: www.transport-publiczny.pl, foto: ZKM Gdynia Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.