Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Elektromobilność Elektryczne autobusy wjeżdżają do Gdyni 14 czerwca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Niedawno Gdynia podpisała umowę na dofinansowanie kupna łącznie 6 elektrycznych firmy Solaris. Koszt inwestycji wyniesie 15,5 mln zł, a dofinansowanie ma być w wysokości ponad 5 mln zł. Reklama Niedawno Gdynia podpisała umowę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zakładającą dofinansowanie projektu „obniżenie zużycia energii oraz paliw w transporcie publicznym w Gdyni dzięki zakupowi bezemisyjnego taboru z napędem elektrycznym”. Miasto ma zakupić łącznie 6 e-autobusów. Za sprawą wykorzystania tzw. systemu ładowania w ruchu będą one mogły poruszać się w sposób równie wydajny, jak autobusy z konwencjonalnym napędem. Pojazdy mają być wyposażone w baterie typu LTO o obniżonej pojemności. „Od lat pracujemy nad unowocześnianiem gdyńskiego transportu publicznego. W trosce o naszych mieszkańców, ich komfort i z myślą o korzyściach dla środowiska. Nowoczesne, bezemisyjne pojazdy z napędem elektrycznym, to kolejny krok na drodze zrównoważonego rozwoju naszego miasta”, poinformował Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. Nowo zakupione pojazdy mają się poruszać w obrębie sieci trolejbusów. Dzięki temu bateria będzie ładowana przy wykorzystaniu zainstalowanych na autobusach pantografów. Wygenerowana i zmagazynowana energia umożliwi obsługę odcinków linii komunikacyjnych bez konieczności użycia sieci trakcyjnej. Dodatkowo każdy pojazd ma być wyposażony w system rekuperacji energii – rozwiązanie, które pozwoli na odzyskiwanie energii z hamowania pojazdu. Niewątpliwymi zaletami technologicznymi projektu nowoczesnego taboru będzie planowanie rozwoju komunikacji bez potrzeby zainwestowania w sieć ładującą poza obszarem sieci trolejbusowej. Łącznie gdański projekt ma kosztować równo 15 510 300 zł. Jak zakłada regulamin programu Gepard, maksymalne dofinansowanie będzie mogło wówczas sięgnąć 40% wydatków kwalifikowanych, stąd też Gdynia ze środków zewnętrznych otrzyma aż 5 044 000 zł. Planowane zakończenie realizacji projektu ma nastąpić pod koniec 2019 roku. Inwestycja dofinansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach Programu priorytetowego „System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme). Część 2) GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny”. żródło: www.transport-publiczny.pl, foto: ZKM Gdynia Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.