Wiadomości OZE Amazon zainwestuje w 100 pojazdów dostawczych eVito 09 lipca 2018 Wiadomości OZE Amazon zainwestuje w 100 pojazdów dostawczych eVito 09 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Firmy logistyczne już od wielu lat zwiększają udział pojazdów elektrycznych w swoim biznesie. Tym razem Amazon planuje kupić 100 samochodów elektrycznych Mercedes-Benz eVito. Transakcja będzie zrealizowania do końca 2018 roku. Reklama Samochód dostawczy eVito pojawi się na rynku zaraz po wystawie 2018 IAA Commercial Vehicles, która odbędzie się we wrześniu. W kwietniu tego roku Daimler przedstawił elektryczny samochód dostawczy Mercedes-Benz eSprinter. Samochody eVito będą użytkowane w parku maszynowym w Bochum i Dusseldorfie. Elektryk eVito wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 84 kW, który umożliwia jazdę z prędkością do 80 km/h. Producent wypuści na rynek także model przystosowany do dłuższych tras o maksymalnej prędkości do 120 km/h. Akumulator o pojemności 41 kWh zapewnia jazdę bez doładowania przez 100-150 km. Furgonetka przeznaczona jest do transportu tonażu do 1048 kilogramów. Wszystkie modele mają przestronne nadwozie. Do wyboru są warianty furgonetki o długości 5140 mm i 5370 mm z wydłużonym rozstawem osi. Kolejne modele będą dostępne w 2019 roku. Mercedes-Benz Vans planuje sprzedawać wszystkie swoje komercyjne modele samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Producent kładzie nacisk nie tylko na sam elektryczny samochód dostawczy, ale także na ekosystem technologiczny dostosowany do potrzeb biznesowych klientów. „Jesteśmy przekonani o konieczności napędu elektrycznego w naszych samochodach dostawczych, szczególnie w zastosowaniach w centrum miasta. Elektryfikacja floty handlowej nie jest celem samym w sobie, ale jest zgodna z tymi samymi zasadami, co klasyczne dążenie do rentowności. Dzięki naszej inicjatywie eDrive @ VANs pokazujemy, że tylko holistyczne rozwiązania mobilne wykraczające poza sam napęd stanowią prawdziwą alternatywę dla klientów komercyjnych. Punktem wyjścia będzie eVito, a po nim nowa generacja naszego Sprintera, a także Citana”, tłumaczył Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. Źródło: Electrec, Elektrovesti, Daimler Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.