Wiadomości OZE Autonomiczna ciężarówka do ciężkich zadań 25 lipca 2018 Wiadomości OZE Autonomiczna ciężarówka do ciężkich zadań 25 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Transport naziemny i powietrzny to obszary dynamicznie rozwijające się. Na uwagę zasługuje projekt zaproponowany przez szwedzki startup podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii – autonomiczna ciężarówka T-Log. Reklama Autonomiczna ciężarówka T-Long oparta jest na zaprezentowanej wcześniej wersji T-Pod. Tym razem jednak przeznaczona jest do transportu drewnianych bali. Robert Falck, dyrektor generalny Einride, komentując debiut pojazdu, powiedział: „Einride nieustannie przesuwa granice autonomicznych i całkowicie elektrycznych pojazdów, by poprowadzić do zrównoważonego transportu. T-Log to pojazd, który spełnia surowe rygory ekologiczne”. https://youtu.be/m5HGUY3xxf8 Według specyfikacji technicznej zaprezentowanej przez producenta pojazd może pokonać 200 km na jednym ładowaniu dzięki zastosowaniu akumulatora o mocy 200 kWh. Sama technologia jazdy autonomicznej używa platformy samojezdnej Nvidia Drive, która umożliwia sterowanie zdalne. Uwagę skupia także bezkabinowa konstrukcja pojazdu. „Nie ma kabiny dla operatora, jednak jest możliwe zdalne sterowanie przez człowieka oddalonego nawet setki kilometrów za pomocą technologii bezpieczeństwa Telantation Phantom Auto zaprojektowanej tak, aby zapewniać niezawodną, minimalną telekomunikację nawet w trybie 4G”, powiedział Robert Falck. Bezkabinowa konstrukcja to również zwiększenie ładowności, a baterie elektryczne to niższe koszty eksploatacji nawet w najtrudniejszych warunkach. Niestety firma Einride nie opublikowała harmonogramu produkcji ani ceny docelowej. Wspomniano jedynie, że brak kabiny operatora sprawi, że ciężarówka będzie tańsza w produkcji. Specyfikacja T-Long: zasięg 200 km za jednym ładowaniu, prędkość maksymalna 85 km/h (ograniczona elektronicznie), pojemność baterii 200 kWh, rozmiar 7 m × 2,5 m (w przybliżeniu), waga 26 ton z pełnym obciążeniem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.