Wiadomości OZE Pierwsze na świecie zero emisyjne pociągi już są! 20 września 2018 Wiadomości OZE Pierwsze na świecie zero emisyjne pociągi już są! 20 września 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. W poniedziałek 17 września tego roku na terenie Dolnej Saksonii uruchomiono pierwsze pociągi wodorowe. W nową technologię rząd zainwestował 81 milionów euro (około 94,7 miliona dolarów). Reklama Opracowana przez Alstom, francuskiego producenta kolejowego, zawiera ogniwa paliwowe, które zamieniają wodór i tlen w energię elektryczną, emitując tylko parę i wodę. Niskoszumowy pociąg osiąga prędkość nawet 140 km/h (87 mil/h) i może pomieścić do 300 pasażerów. Dwa takie modele zastępują niektóre głośne, napędzane olejem napędowym pociągi, które były w obiegu. Zgodnie z komunikatem prasowym Alstom planuje dostarczyć kolejne 14 egzemplarzy Coradia iLint do Dolnej Saksonii do 2021 roku. Nowe pociągi mają być bardziej praktycznym i ekologicznym zamiennikiem dla 120 starych pociągów z silnikami wysokoprężnymi w istniejącej flocie. „Bezawaryjna technologia napędowa Coradii iLint stanowi przyjazną dla klimatu alternatywę dla konwencjonalnych pociągów z silnikami wysokoprężnymi”, powiedział Bernd Althusmann, Minister Gospodarki i Transportu Dolnej Saksonii. To nowy i przyjazny dla klimatu kurs dla transportu kolejowego, który wpłynie w przyszłości na obniżenie emisji. Przypomnijmy, że cała Unia Europejska musi znacznie obniżyć emisję CO2, a takie inwestycje w transport zeroemisyjny właśnie temu sprzyjają. Pasażerowie będą mogli podróżować nowymi, jasnoniebieskimi pociągami Coradia iLint na 100-kilometrowej linii między Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.