Wiadomości OZE Katar zaprezentuje własny samochód elektryczny podczas najbliższego Mundialu 26 września 2018 Wiadomości OZE Katar zaprezentuje własny samochód elektryczny podczas najbliższego Mundialu 26 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Najbliższe mistrzostwa świata w piłce nożnej odbędą się w 2022 roku w Katarze. Kraj Zatoki Perskiej planuje do tego czasu uruchomić fabryki pojazdów elektrycznych, w których z linii zjadą pojazdy elektryczne własnej produkcji. Plan zakłada zainwestowanie w projekt ponad 9 miliardów dolarów. Reklama Podmiot Qatar Quality Trading Company będzie wspierany pod względem technicznym przez japońskiego producenta ARM, który należy do Softbanku. Dyrektor zarządzający QQTC, Musa Ramadan, w rozmowie z Gulf Times powiedział, że pierwsze 10 mln samochodów „KATARA” zostanie wyprodukowanych w Japonii. Przewiduje się, że linie produkcyjne w kraju kwitnącej wiśni będą kosztować około 3 miliardów dolarów. Według założeń kompleks produkcyjny będzie składał się z sześciu fabryk, w tym z 2 linii produkcyjnych. Pełne moce produkcyjne będą osiągnięte po siedmiu latach. Szacuje się, że po trzech latach produkcji z linii w sumie ma zjechać 500 tysięcy pojazdów, aby w 2035 roku osiągnąć poziom 1 miliona pojazdów. Katar chce sprzedawać swoje elektryki na całym świecie. Katarski samochód elektryczny BEV (Battery Electric Vehicle) będzie charakteryzował się ambitną specyfikacją. „KATARA” na jednym ładowaniu (trwającym w zamierzeniu do 10 minut) przejedzie 1000 kilometrów. Nie podano szczegółowej specyfikacji pojazdu. Utworzenie pierwszego zakładu do produkcji samochodów elektrycznych w Katarze pomoże w ochronie środowiska i osiągnięciu Katarskiej Wizji Narodowej 2030 oraz Narodowej Strategii Rozwoju na lata 2018-2022, która stanowczo obejmuje ochronę środowiska i rozwój alternatywnych źródeł energii. Zwrócono uwagę, że pojazd elektryczny znacząco zredukuje emisję dwutlenku węgla, co zostało udowodnione na podstawie badań, zachęcających dla nowoczesnych inicjatyw technologicznych, które pomagają chronić środowisko i ograniczać zmiany klimatyczne. Źródło: electrive.com, gulf-times.com, thepeninsulaqatar.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.