Wiadomości OZE Katar zaprezentuje własny samochód elektryczny podczas najbliższego Mundialu 26 września 2018 Wiadomości OZE Katar zaprezentuje własny samochód elektryczny podczas najbliższego Mundialu 26 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Najbliższe mistrzostwa świata w piłce nożnej odbędą się w 2022 roku w Katarze. Kraj Zatoki Perskiej planuje do tego czasu uruchomić fabryki pojazdów elektrycznych, w których z linii zjadą pojazdy elektryczne własnej produkcji. Plan zakłada zainwestowanie w projekt ponad 9 miliardów dolarów. Reklama Podmiot Qatar Quality Trading Company będzie wspierany pod względem technicznym przez japońskiego producenta ARM, który należy do Softbanku. Dyrektor zarządzający QQTC, Musa Ramadan, w rozmowie z Gulf Times powiedział, że pierwsze 10 mln samochodów „KATARA” zostanie wyprodukowanych w Japonii. Przewiduje się, że linie produkcyjne w kraju kwitnącej wiśni będą kosztować około 3 miliardów dolarów. Według założeń kompleks produkcyjny będzie składał się z sześciu fabryk, w tym z 2 linii produkcyjnych. Pełne moce produkcyjne będą osiągnięte po siedmiu latach. Szacuje się, że po trzech latach produkcji z linii w sumie ma zjechać 500 tysięcy pojazdów, aby w 2035 roku osiągnąć poziom 1 miliona pojazdów. Katar chce sprzedawać swoje elektryki na całym świecie. Katarski samochód elektryczny BEV (Battery Electric Vehicle) będzie charakteryzował się ambitną specyfikacją. „KATARA” na jednym ładowaniu (trwającym w zamierzeniu do 10 minut) przejedzie 1000 kilometrów. Nie podano szczegółowej specyfikacji pojazdu. Utworzenie pierwszego zakładu do produkcji samochodów elektrycznych w Katarze pomoże w ochronie środowiska i osiągnięciu Katarskiej Wizji Narodowej 2030 oraz Narodowej Strategii Rozwoju na lata 2018-2022, która stanowczo obejmuje ochronę środowiska i rozwój alternatywnych źródeł energii. Zwrócono uwagę, że pojazd elektryczny znacząco zredukuje emisję dwutlenku węgla, co zostało udowodnione na podstawie badań, zachęcających dla nowoczesnych inicjatyw technologicznych, które pomagają chronić środowisko i ograniczać zmiany klimatyczne. Źródło: electrive.com, gulf-times.com, thepeninsulaqatar.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.