Wiadomości OZE Hybrydowe autobusy Volvo trafią do Leszna 17 października 2018 Wiadomości OZE Hybrydowe autobusy Volvo trafią do Leszna 17 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Osiem miejskich autobusów hybrydowych Volvo już niebawem, bo do końca czerwca 2019 roku, trafi do Leszna. To kolejne miasto, które postawiło na zelektryfikowane autobusy miejskie od szwedzkiego producenta. Reklama Leszno rozstrzygnęło właśnie przetarg na dostawę 8 miejskich autobusów hybrydowych klasy MAXI. Urząd Miasta wybrał ofertę Volvo Polska na pojazdy Volvo 7900 Hybrid. Autobusy powstaną we wrocławskiej fabryce firmy i już od przyszłego roku będą woziły pasażerów Leszna. Jak zapewnia Volvo, ich hybrydy idealnie sprawdzają się w ruchu miejskim. Na silniku elektrycznym ruszają, po czym po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Dzięki takiemu rozwiązaniu autobusy 7900 Hybrid zużywają od 30% do 40% mniej paliwa i emitują od 40% do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami ze zwykłym silnikiem diesla. Dodatkowo są ciche, dzięki czemu mają minimalny wpływ na wzrost zanieczyszczenia hałasem. Autobusy Volvo kursują już na regularnych liniach w wielu polskich miastach. Leszno jest dziewiątym w tym roku, które postawiło na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Wcześniej hybrydowe pojazdy trafiły do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Krakowa (12 hybryd przegubowych), Krosna (11 hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy). Szwedzki producent samochodów do tej pory sprzedał już ponad 2 tys. swoich hybrydowych pojazdów komunikacji miejskiej w ponad 20 krajach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.