Wiadomości OZE Hybrydowe autobusy Volvo trafią do Leszna 17 października 2018 Wiadomości OZE Hybrydowe autobusy Volvo trafią do Leszna 17 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Osiem miejskich autobusów hybrydowych Volvo już niebawem, bo do końca czerwca 2019 roku, trafi do Leszna. To kolejne miasto, które postawiło na zelektryfikowane autobusy miejskie od szwedzkiego producenta. Reklama Leszno rozstrzygnęło właśnie przetarg na dostawę 8 miejskich autobusów hybrydowych klasy MAXI. Urząd Miasta wybrał ofertę Volvo Polska na pojazdy Volvo 7900 Hybrid. Autobusy powstaną we wrocławskiej fabryce firmy i już od przyszłego roku będą woziły pasażerów Leszna. Jak zapewnia Volvo, ich hybrydy idealnie sprawdzają się w ruchu miejskim. Na silniku elektrycznym ruszają, po czym po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Dzięki takiemu rozwiązaniu autobusy 7900 Hybrid zużywają od 30% do 40% mniej paliwa i emitują od 40% do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami ze zwykłym silnikiem diesla. Dodatkowo są ciche, dzięki czemu mają minimalny wpływ na wzrost zanieczyszczenia hałasem. Autobusy Volvo kursują już na regularnych liniach w wielu polskich miastach. Leszno jest dziewiątym w tym roku, które postawiło na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Wcześniej hybrydowe pojazdy trafiły do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Krakowa (12 hybryd przegubowych), Krosna (11 hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy). Szwedzki producent samochodów do tej pory sprzedał już ponad 2 tys. swoich hybrydowych pojazdów komunikacji miejskiej w ponad 20 krajach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.