Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Wiadomości OZE Bosch przejmuje producenta silników do aut elektrycznych 30 stycznia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Firma Bosch ogłosiła, że przejmie pakiet kontrolny firmy EM-motive, producenta silników do aut elektrycznych, poprzez zakup udziałów Daimlera w tej spółce. Reklama Firma EM-motive została założona w 2011 roku. Jej celem było ekonomiczne wdrożenie silników elektrycznych. Od tego czasu przedsiębiorstwo wyprodukowało około 450 tys. silników, zarówno do aut całkowicie elektrycznych, jak i hybrydowych oraz typu plug-in hybrid dla marek, takich jak Daimler, Porsche, Fiat, Volvo czy Peugeot. Umowa joint-venture, w ramach której doszło do przejęcia, przewidywała, że Bosch będzie w stanie objąć pełną kontrolę nad spółką poprzez zakup udziałów Daimlera i tak właśnie się stało. Cena zakupu oraz inne szczegóły nabycia nie zostały ujawnione, a transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe. Tymczasem Bosch zamierza rozszerzyć działalność i samodzielnie dostarczać silniki elektryczne dla różnych producentów. Warto jednak wspomnieć, że niedawno Daimler zrezygnował z silników EM-motive w swoim najnowszym modelu Smart. Otrzymał on silniki od Renault. Inny klient, Grupa PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel / Vauxhall), już ogłosił plany produkcji samochodów we Francji przy pomocy Nidec. Z kolei Porsche prawdopodobnie postawi w najbliższym czasie na silniki dostarczane przez Volkswagen Group. – Dla Boscha całkowite przejęcie motywu EM jest kolejnym logicznym krokiem na drodze do zostania liderem rynku elektromobilności. To szansa na ustanowienie jeszcze szerszej obecności na rynku – powiedział Stefan Hartung, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.