Wiadomości OZE Wyścigi elektrycznej wodnej Formuły 1 z udziałem polskiej firmy 07 marca 2019 Wiadomości OZE Wyścigi elektrycznej wodnej Formuły 1 z udziałem polskiej firmy 07 marca 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Niebawem startuje pierwsza seria elektrycznych wyścigów motorowodnych. Formuła E1 H2O ma być równie spektakularna, co zawody F1 H2O, ale dużo bardziej przyjazna środowisku. Reklama Formuła 1 H2O to najszybsza klasa wyścigów na wodzie. W tej elitarnej grupie jest tylko jeden kierowca z Polski – Bartłomiej Marszałek. Klasa E1 H2O ma być równie elitarna co F1, ale wykorzystywać pojazdy bardziej ekologiczne. Za dostawę kompletnych napędów odpowiadać ma firma z naszego kraju. Jesienią zeszłego roku spółka Geecogen rozpoczęła współpracę z firmą z Zjednoczonych Emiratów Arabskich w zakresie stworzenia elektrycznej łodzi na zawody E1 H2O. Firma z Polski odpowiada za dostawę napędu elektrycznego, systemu bateryjnego wraz z szybką ładowarką oraz modułu telemetrii. Urządzenia te zostały zaprojektowane w Polsce i są tutaj produkowane. Łódź wyścigowa, wykorzystująca polski system napędowy, wykonana jest z nylonu i włókna węglowego, a także materiałów takich jak airex i nomex. Łódź ma 4,8 metra długości i 2,1 metra szerokości. Wraz z polotem waży nie mniej niż 513 kg. Moc całego systemu to około 220-330 KM. Do 100 km/h rozpędza się w pięć sekund, a maksymalnie jest w stanie uzyskać prędkość 190 km/h. Zbudowana z włókna węglowego i nylonu kabina pilota jest odporna na wstrząsy i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa pilotowi. Wyposażono ją w poduszki powietrzne, kuloodporne szyby oraz specjalne podpory głowy i szyi. Końcówki kadłuba wykonano z miękkiej pianki, co ma zabezpieczyć pilota przed zranieniem w czasie ewentualnego wypadku. Łódź klasy powerboat w marcu i kwietniu będzie przygotowywana do wyścigów. Testy i kalibracja systemu przewidziana jest na kwiecień. Potem, gdy prototyp będzie już pływał, tak jak chcą tego jego twórcy, rozpocząć ma się dalsza replikacja łodzi wzorcowej. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.