Wiadomości OZE Wyścigi elektrycznej wodnej Formuły 1 z udziałem polskiej firmy 07 marca 2019 Wiadomości OZE Wyścigi elektrycznej wodnej Formuły 1 z udziałem polskiej firmy 07 marca 2019 Przeczytaj także Ochrona środowiska Trwa wielka podróż dookoła Bałtyku. Aktywiści właśnie przeszli polskie wybrzeże Ekspedycja Save The Baltic Sea to akcja, w ramach której aktywiści chcą obejść Bałtyk dookoła. Wędrówka zaczęła się 11 marca, a cała grupa właśnie zakończyła podróż wzdłuż polskiego wybrzeża. Ekspedycja spędziła dwadzieścia dni w naszym kraju, spotykając się z lokalnymi naukowcami, działaczami na rzecz środowiska i studentami, aby dowiedzieć się więcej o stanie i przyszłości polskich brzegów Bałtyku. OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Niebawem startuje pierwsza seria elektrycznych wyścigów motorowodnych. Formuła E1 H2O ma być równie spektakularna, co zawody F1 H2O, ale dużo bardziej przyjazna środowisku. Reklama Formuła 1 H2O to najszybsza klasa wyścigów na wodzie. W tej elitarnej grupie jest tylko jeden kierowca z Polski – Bartłomiej Marszałek. Klasa E1 H2O ma być równie elitarna co F1, ale wykorzystywać pojazdy bardziej ekologiczne. Za dostawę kompletnych napędów odpowiadać ma firma z naszego kraju. Jesienią zeszłego roku spółka Geecogen rozpoczęła współpracę z firmą z Zjednoczonych Emiratów Arabskich w zakresie stworzenia elektrycznej łodzi na zawody E1 H2O. Firma z Polski odpowiada za dostawę napędu elektrycznego, systemu bateryjnego wraz z szybką ładowarką oraz modułu telemetrii. Urządzenia te zostały zaprojektowane w Polsce i są tutaj produkowane. Łódź wyścigowa, wykorzystująca polski system napędowy, wykonana jest z nylonu i włókna węglowego, a także materiałów takich jak airex i nomex. Łódź ma 4,8 metra długości i 2,1 metra szerokości. Wraz z polotem waży nie mniej niż 513 kg. Moc całego systemu to około 220-330 KM. Do 100 km/h rozpędza się w pięć sekund, a maksymalnie jest w stanie uzyskać prędkość 190 km/h. Zbudowana z włókna węglowego i nylonu kabina pilota jest odporna na wstrząsy i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa pilotowi. Wyposażono ją w poduszki powietrzne, kuloodporne szyby oraz specjalne podpory głowy i szyi. Końcówki kadłuba wykonano z miękkiej pianki, co ma zabezpieczyć pilota przed zranieniem w czasie ewentualnego wypadku. Łódź klasy powerboat w marcu i kwietniu będzie przygotowywana do wyścigów. Testy i kalibracja systemu przewidziana jest na kwiecień. Potem, gdy prototyp będzie już pływał, tak jak chcą tego jego twórcy, rozpocząć ma się dalsza replikacja łodzi wzorcowej. źródło: wnp.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.