Wiadomości OZE Akcja śmieciowa Greenpeace skierowana przeciwko Nestlé 07 maja 2019 Wiadomości OZE Akcja śmieciowa Greenpeace skierowana przeciwko Nestlé 07 maja 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. W połowie kwietnia tego roku aktywiści z Greenpeace przeprowadzili w Polsce akcję, która miała zwrócić uwagę na odpady generowane przez koncern Nestlé. Pod warszawską siedzibą firmy pozostawili 350 kg śmieci. Na elewacji budynku przykleili transparent: „tochybatwoje, Nestlé”. Reklama Kwietniowa akcja śmieciowa to część międzynarodowej kampanii, która chce wymusić na Nestlé zmniejszenie produkcji opakowań z tworzyw sztucznych – podaje oficjalna strona greenpeace.org. Liczba 350 kg nie jest przypadkowa. Koncern spożywczy właśnie tyle opakowań produkuje w ciągu… 5 sekund. Roczna sprzedaż wynosi około 1 mld produktów, z czego 98% znajduje się w opakowaniach jednorazowych. W 2018 roku zużył 1,7 mln ton tworzyw sztucznych, o 13% więcej w zestawieniu z rokiem ubiegłym. Na spokój raczej więc nie ma co liczyć. Czy takie akcje coś zmienią? Cisza w Nestlé Polska Na kanałach social-media Nestlé Polska na próżno można szukać informacji o akcji. Opublikowano jedynie post o spotkaniu z przedstawicielami Greenpeace i debacie na temat zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi okraszonej zapewnieniami. Jak widać rozmowy… nie były owocne. Jednocześnie można odnaleźć deklarację: Nestlé zamierza do 2025 roku wprowadzić opakowania, które w 100% będą nadawały się do recyklingu i ponownego wykorzystania. „Dążymy do tego, aby stosować recykling tam, gdzie to możliwe. Wiemy jednak, że nawet 100% recyklingu nie wystarczy, aby skutecznie rozwiązać kryzys związany z odpadami z tworzyw sztucznych” – napisano na stronie Nestlé. Oficjalną deklarację można przeczytać tutaj. Dzień wcześniej podobna prowokacja była przeprowadzona pod główną siedzibę Nestlé w Szwajcarii, gdzie podstawiono 20-metrową instalacje zbudowaną z plastikowych odpadów. Konsekwencji Greenpeace nie można odmówić. Źródła: portalkomunalny.pl, greenpeace.org, nestle.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.