Wiadomości OZE Tesco w ciągu dwóch lat ograniczyło marnowanie żywności o 41% 31 maja 2019 Wiadomości OZE Tesco w ciągu dwóch lat ograniczyło marnowanie żywności o 41% 31 maja 2019 Przeczytaj także Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Wiadomości OZE Wysokie emisje skutkują migracją klimatyczną. Co można z tym zrobić? Badania pokazują, że jeżeli do 2050 roku emisje nie zostaną obniżone, do 10 miast Globalnego Południa przybędzie 8 mln migrantów klimatycznych. Aby temu zapobiec, kluczowe jest osiągnięcie celów porozumienia paryskiego. Sieć hipermarketów Tesco trzeci rok z rzędu publikuje raport poświęcony marnowaniu żywności oraz przekazywaniu jej organizacjom charytatywnym. Zgodnie z wyliczeniami marka odnotowała spadek marnotrawienia żywności aż o 41% w stosunku do danych pochodzących sprzed dwóch lat oraz dwukrotnie zwiększyła się ilość żywności przekazywanej organizacjom charytatywnym. Reklama Z informacji zawartych w oficjalnym komunikacie marki Tesco wynika, że w roku finansowym 2018/2019 w sklepach znajdujących się na terenie Polski pojawiło się w sprzedaży 1 003 675 ton żywności, z czego 12 356 ton stanowiły nadwyżki (produkty spożywcze, które nie zostały sprzedane). Z powyższej nadwyżki do spożycia nadawało się 5 189 ton żywności, z których 3 411 ton przekazano organizacjom charytatywnym, natomiast 1 779 ton wyrzucono. Za pośrednictwem Caritas Polska, Federacji Banków Żywności oraz lokalnych organizacji 3 372 tony ocalonej żywności zostały przekazane osobom potrzebującym, natomiast 39 ton wykorzystano jako pokarm dla zwierząt. W porównaniu z pierwszym rokiem, w którym przeprowadzono badania, czyli sezonem 2016/2017, ilość ocalonej żywności zwiększyła się ponad dwukrotnie. Jak podkreślono w raporcie, największym problemem w dystrybuowaniu nadwyżkami żywności nie są wewnętrzne procedury firmy, ale… brak odpowiedniej ilości organizacji charytatywnych, które mogłyby stać się beneficjentami tego programu (!). Spośród sklepów należących do sieci 254 placówki współpracują z lokalnymi odbiorcami nadwyżek, natomiast ponad 100 sklepów nie posiada takich partnerów. Zainicjowana przez Tesco akcja sprzeciwiająca się marnowaniu żywności jest szczególnie istotna, jeśli zestawi się ją z doniesieniami na temat występującego na świecie niedożywienia. – Ograniczenie marnotrawstwa żywności to globalne wyzwanie: jedna na dziewięć osób głoduje, podczas gdy jedna trzecia żywności na świecie jest marnowana. Marnowanie żywności mają ogromny wpływ na środowisko naturalne, powodując niepotrzebne emisje gazów cieplarnianych. Opublikowanie danych o marnowaniu żywności jest ważną częścią naszej ambicji, by przyczyniać się do zmniejszania globalnej skali marnowania o połowę do 2030 roku. Dzięki naszym staraniom ruszyliśmy mocno do przodu. Już w 2019 r. w naszych sklepach jesteśmy bardzo blisko osiągnięcia celu zrównoważonego rozwoju ONZ dotyczącego zmniejszenia o połowę marnotrawienia żywności – podkreślił Martin Behan, dyrektor zarządzający siecią Tesco Polska. Tesco deklaruje, że docelowo chce całkowicie ograniczyć marnowanie żywności w swoich sklepach. Foto: Flickr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.