Wiadomości OZE McHives, czyli ule McDonalda dla pszczół 05 czerwca 2019 Wiadomości OZE McHives, czyli ule McDonalda dla pszczół 05 czerwca 2019 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Na dachach McDonaldów w Szwecji zostanie zamontowanych 16 uli dla pszczół, czyli tzw. McHives będących miniaturą restauracji. Głównym celem tej inicjatywy jest uzpełnienie malejącej na świecie populacji pszczół. Pomysł ten zrodził się u jednego z franczyzobiorców – Christiny Richter – i spotkał się z przychylnością biura McDonald’s ds. zrównoważonego rozwoju. Reklama Powszechnie znana sieć barów szybkiej obsługi McDonald postanowiła włączyć się w inicjatywę poszerzania świadomości o spadku populacji pszczół. Pomysł na ule zrodził się w zeszłym roku u jednego z franczyzobiorców – Christiny Richter, która postanowiła umieścić mały ul na dachu swojej restauracji. Inni franczyzobiorcy McDonald’s w Szwecji także zdecydowali się na ten krok i w ramach współpracy z biurem McDonald’s ds. zrównoważonego rozwoju zdecydowali się zamontować ule na swoich dachach. Będą one nosić nazwę McHives (z ang. hives – ule). Ule te mają 40 cm wysokości i zostały zaprojektowane przez Nicklassa Nilssona. Wyglądem przypominają małą restaurację McDonald’s, do której wlatują pszczoły głównym wejściem. Na zewnątrz drewnianego McHives są realistyczne ławki i parasole. Obecnie jest zamontowanych 5 uli, z czego pierwszy z nich został sprzedany na cele charytatywne za ponad 38 tysięcy złotych przez amerykańską organizację charytatywną Ronald McDonald House. Jak podkreśla dyrektor marketingu McDonald w Szwecji, Christoffer Rönnblad firma jest zachwycona pomysłem połączenia sił z franczyzobiorcami w imię zrównoważonego rozwoju. – Mamy wielu naprawdę oddanych franzyzobiorców, którzy przyczyniają się do naszej pracy na rzecz zrównoważonego rozwoju i dobrze się czuje, że możemy wykorzystywać naszą markę, aby wzmocnić tak świetny pomysł jak ule na dachach. Ten miniaturowy McDonald’s jest hołdem dla inicjatywy franczyzobiorcy Christiny Richter, skomentował akcję Christoffer Rönnblad. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.