Wiadomości OZE NFOŚiGW podpisuje pierwsze umowy o dofinansowanie strategii rozwoju elektromobilności 02 października 2019 Wiadomości OZE NFOŚiGW podpisuje pierwsze umowy o dofinansowanie strategii rozwoju elektromobilności 02 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w związku z przygotowaniem strategii rozwoju elektromobilności podpisuje pierwsze umowy! Ich beneficjentami są: gmina Jaktorów (woj. Mazowieckie) i Radzyń Podlaski (woj. lubelskie). Reklama NFOŚiGW w ramach udzielanego gminom wsparcia ma pokryć 100% kosztów kwalifikowanych. Dokładna dokumentacja dotycząca strategii ma zostać przygotowana do końca września 2020 r. Szacowany koszt przedsięwzięcia w Radzyniu Podlaskim wynieść ma 50 tys. zł. Wdrożenie strategii wpłynie na proces wymiany przez administracje dotychczasowej floty na pojazdy elektryczne oraz budowę stacji ładowania usytuowanych w pobliżu budynków użyteczności publicznej. Zakładany jest także rozwój stacji paliw gazowych CNG i LNG oraz budowa infrastruktury elektromobilnej. W szerszej perspektywie możliwe jest przygotowanie projektu budowy krajowej sieci takiej infrastruktury, m.in. stacji szybkiego ładowania. W gminie Jaktorów przewiduje się również wydzielenie miejsc postojowych dla pojazdów elektrycznych na już istniejących parkingach oraz zakup pojazdów elektrycznych, m.in. dla urzędu gminy. Wśród mieszkańców mają być prowadzone kampanie promocyjne polegające na dostarczaniu usług typu car-sharing i carpooling. W ramach programów pilotażowych związanych z wypożyczaniem sprzętów elektrycznych, takich jak hulajnogi, rowery czy skutery, mają zostać uwzględnione także potrzeby osób niepełnosprawnych. Wdrażanie rozwiązań w sektorze transportu może obniżyć emisję CO2 o ok. 15%. Planowany koszt inwestycji to ok. 45 tys. zł. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.