Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Flixbus wprowadza flotę na ogniwa wodorowe 13 listopada 2019 Przeczytaj także Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Na wodór Miliony na autobusy wodorowe, ale wodoru brak. Transformacja energetyczna czeka w zajezdni Polska przeznaczy ponad 2 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na rozwój zielonego wodoru w przemyśle ciężkim oraz transporcie. Tymczasem europejskie projekty wodorowe stoją w miejscu, a samorządy skarżą się na brak środków na zakup paliwa do autobusów zasilanych wodorem. Ministerstwo Klimatu i Środowiska podkreśla, że dotacje dotyczyły wyłącznie zakupu pojazdów, a finansowanie zakupu paliwa pozostaje w gestii samorządów. FlixMobility, spółka-matka europejskiej firmy przewozowej FlixBus będzie współpracować z Freudenberg Sealing Technologies nad wprowadzeniem nowych pojazdów z napędem hybrydowym, w którym będą zamontowane ogniwa wodorowe. Reklama Po tym jak jako pierwsi, którzy z powodzeniem uruchomiliśmy trzy w pełni elektryczne busy, teraz chcemy wprowadzić pierwsze długodystansowe autobusy zasilane ogniwami paliwowymi według technologii Freudenberga, by wyznaczyć kolejny milowy krok w historii komunikacji – mówi André Schwämmlein, założyciel and prezes FlixMobility. Spółka chce, aby autobusy miały zasięg przynajmniej 500 km i mogły się naładować w ciągu maksymalnie 20 minut. Dodatkowo, powinny mieć one moc i przyspieszenie na tym samym poziomie, co standardowe pojazdy. System hybrydowy, który poprawnie łączy akumulatory oraz ogniwa paliwowe jest wyjątkowo praktyczny przy ciężkich pojazdach, jeżdżących na długich dystansach, ponieważ te w pełni elektryczne nadal nie mają możliwości pokonywania długich tras. W pierwszej fazie projektu FlixBusa, reprezentatywna flota zostanie w pełni wyposażona w nową technologię i zostanie grupą pilotażową – ogłosił Claus Möhlenkamp, szef Freudenberg Sealing Technologies. FlixBus jest franczyzodawcą – nie ma własnych pojazdów, ani kierowców, ale oferuje dla regionalnych firm zezwolenia, plany sieci, marketing, zarządzanie oraz obsługę klienta. Firma powstała w 2011 w Monachium. Kilka lat później nastąpiła jej fuzja z konkurencyjnym MeinFernbus. Od 2015 roku podbija kolejne rynki taniej komunikacji dalekobieżnej w całej Europie. fot: Janusz Jakubowski/Flickr Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.