Polska Unia Europejska dofinansuje Polskie porty morskie 08 marca 2017 Polska Unia Europejska dofinansuje Polskie porty morskie 08 marca 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Europejski Bank Inwestycyjny przyznał Polskim portom morskim w Szczecinie i Świnoujściu dofinansowanie w postaci preferencyjnej pożyczki w wysokości 38 milionów euro na rozwój. Reklama Inwestycje zrealizowane z otrzymanych środków mają pozwolić na poprawę dostępu do portów z morza i zwiększenie obrotu portów. Wszystko dzięki doskonałej ich lokalizacji, blisko granicy niemieckiej, gdzie budowane jest wiele morskich systemów wiatrowych. Niemiecki przemysł instalacji wiatrowych off-shore rozwija się w bardzo szybkim tempie. Porty w Świnoujściu i Szczecinie będą miały obsługiwać tego rodzaju inwestycje, ale nie tylko u naszego zachodniego sąsiada – jest to doskonałą okazja do rozwoju polskiego sektora energetyki off-shore. O dużych ambicjach polskich przedsiębiorców w tym zakresie donosiliśmy już jakiś czas temu. Port w Szczecinie ma służyć jako platforma załadunkowa dla instalacji konstruowanych m.in. w fabryce Bilfinger Mars Offshore, które zajmuje się wytwarzaniem stalowych fundamentów tych instalacji. Oprócz preferencyjnej pożyczki w wysokości 38 milionów euro, porty otrzymają łącznie środki w wysokości 280 milionów euro, które zainwestowane zostaną w ich własną infrastrukturę. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.