Świat PHASA-35 – bezzałogowy fotowoltaiczny statek 25 lutego 2020 Świat PHASA-35 – bezzałogowy fotowoltaiczny statek 25 lutego 2020 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Początkowo, premierę maszyny planowano na czerwiec 2018 roku. Jednak dopiero w tym miesiącu odbyły się jej pierwsze loty testowe. PHASA-35 to eksperymentalny samolot bezzałogowy, przeznaczony do lotów w stratosferze. Przedstawia się go jako konkurencję dla satelitów, od których jest bardziej elastyczny ruchowo. Reklama Statek może służyć między innymi do wykrywania pożarów oraz obserwacji mórz i oceanów. Innymi jego zastosowaniami mogą być zadania związane z łącznością i bezpieczeństwem nie tylko dla cywilów, ale również dla wojska. Dron jest dziełem dwóch firm – BAE Systems oraz Prismatic Ltd. Maszyna czerpie energię ze słońca dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na swoich skrzydłach o rozpiętości 35 metrów. Ogniwa wykonano z arsenku galu, który zapewnia ich sprawność nawet powyżej 30 procent. Konstruktorzy są zdania, że dzięki nim do baterii litowo-jonowej, która znajduje się w PHASA-35 może trafiać 0,3 – 1 kW mocy. Czerpanie energii ze słońca powyżej chmur, może umożliwić maszynie szybowanie na wysokości około 18 tysięcy kilometrów przez okres roku, nawet bez potrzeby lądowania. Zakłada się, że szybkość drona ma wahać się między 92,6 a 144,5 km/h. Po zakończeniu testów, w ciągu 12 miesięcy PHASA-35 trafi do sprzedaży. – Uzyskaliśmy znakomity wynik wcześnie. Osiągnęliśmy to tempo, łącząc to, co najlepsze z brytyjskich zdolności. Przejście od projektu do oblotu w niecałe dwa lata pokazuje, że możemy sprostać wyzwaniu, które rząd Wielkiej Brytanii wyznaczył branży – dostarczenia przyszłego samolotu bojowego w ciągu następnej dekady – mówi Ian Muldowney, dyrektor ds. inżynierii w BAE Systems.Pierwsze udane próby lotu odbyły się na poligonie Wolmera Królewskich Sił Powietrznych Australii (RAAF) w Australii Południowej przy wsparciu brytyjskich i australijskich instytucji naukowo-obronnych.źródła: polskatimes.pl, elektrowoz.plFot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.