Wiadomości OZE Tesla wstrzymuje sprzedaż produktów SolarCity w systemie door-to-door 10 maja 2017 Wiadomości OZE Tesla wstrzymuje sprzedaż produktów SolarCity w systemie door-to-door 10 maja 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdańska bazylika i nielegalna fotowoltaika. Co mówi prawo o OZE na zabytkach Gdańska parafia otrzymała nakaz usunięcia paneli fotowoltaicznych z dachu Bazyliki św. Brygidy, które w 2023 roku zostały zainstalowane bez wymaganych pozwoleń. W Polsce istnieje możliwość umieszczenia OZE na zabytkowych budynkach – wymaga to jednak kontroli wojewódzkiego konserwatora zabytków. Przeszkodą w połączeniu ochrony dziedzictwa historycznego i zielonej energii nie jest zatem prawo, a brak jego przestrzegania. Fotowoltaika Wyniki badań Politechniki Lubelskiej: moduły PV z krzemu krystalicznego najwydajniejsze w Polsce W polskich warunkach klimatycznych nie każda technologia fotowoltaiczna działa równie skutecznie. Dlatego naukowcy z Politechniki Lubelskiej postanowili porównać cztery typy modułów PV, analizując ich sprawność, stabilność i odporność na zmienne nasłonecznienie. Wyniki badań potwierdzają, że kierunek rozwoju krajowej fotowoltaiki powinien być ściśle dostosowany do lokalnych warunków, a nie tylko globalnych trendów technologicznych. W ramach integracji struktur SolarCity, Tesla wstrzymuje sprzedaż systemów fotowoltaicznych tej firmy w systemie door-to-door. SolarCity zakupione zostało przez firmę Elona Muska za kwotę 2 miliardów dolarów w zeszłym roku. Reklama Po wnikliwiej analizie, wierzymy, że taka decyzja leży w zgodzie z interesami i preferencjami naszych najbardziej perspektywicznych klientów – komentują przedstawiciele Tesli. Firma ogłosiła to w kiepskim momencie na rynku dachowych systemów fotowoltaicznych w USA. Obecnie sektor ten boryka się z pewnymi problemami, spowodowanymi m.in. zmniejszeniem bądź rezygnacją ze stanowych dofinansowań do systemów PV w Arizonie czy Kalifornii. Jak przewidują analitycy ilość nowych dachowych instalacji fotowoltaicznych wzrośnie w tym roku o około 3%. Jeszcze dwa lata temu wzrost ten wynosił aż 64%. Tesla zamierza zastąpić sprzedaż w systemie door-to-door sklepami on-line, oraz rozbudową własnej sieci dystrybucji. W sprzedaży mają pojawić się także systemy Tesli – fotowoltaicznych dachówek oraz magazyn energii Powerwall. Pracownicy, którzy mogą stracić pracę z uwagi na tę restrukturyzację, będą mieli szansę przenieść się do innych działów firmy, jak zapowiada Tesla. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.