Fotowoltaika Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady 08 września 2021 Fotowoltaika Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady 08 września 2021 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdzie w Polsce zainstalować fotowoltaikę? Najlepsze lokalizacje Wydajność instalacji fotowoltaicznej jest zależna od kilku czynników, m.in. od lokalizacji. Zależnie od umiejscowienia budynku, szerokości geograficznej i pory roku, ilość promieni, które docierają do paneli PV jest różna. W których miejscach Polski instalacja jest najbardziej wydajna? Jak duże znaczenie ma lokalizacja dla wydajności fotowoltaiki? O te kwestie zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy. OZE Ciepło z kanałów? Już wkrótce to możliwe Charakterystyczne londyńskie obiekty, takie jak Pałac Westminsterski i Downing Street, będą ogrzewane za pomocą nadmiaru ciepła wytwarzanego przez metro, kanały i rzekę Tamizę. “Te nowe niskoemisyjne sieci ciepłownicze będą korzystać z lokalnych źródeł ciepła odpadowego, dostarczając czystą i niedrogą energię” – zapowiedział radny Partii Pracy. W Korei Południowej znajduje się niesamowita, wielofunkcyjna ścieżka rowerowa, poprowadzona przez sam środek autostrady. Ciągnie się przez 32 km i nie tylko chroni rowerzystów przed słońcem, ale jednocześnie wytwarza energię! Doprowadzają do niej podziemne tunele, a panele fotowoltaiczne znajdujące się nad nią zasilają infrastrukturę elektryczną autostrady. Przyjrzyjmy się wadom i zaletom takiego rozwiązania. Reklama Idealne rozwiązanie dla rowerzystów Koreańska fotowoltaiczna ścieżka rowerowa jest połączeniem pomiędzy miastami Sejong a Daejeon. Rowerzyści mogą nią pokonać trasę ponad 32 km, a znajdujące się nad nią panele fotowoltaiczne chronią przejeżdżających przed palącym słońcem. Do ścieżki bezpiecznie doprowadzają rowerzystów podziemne tunele, a od trzech pasów ruchu z obu stron oddzielają ich boczne bariery. Fot: Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa z lotu ptaka/ źródło: interestingengineering.com Czy pomysł okazał się sukcesem? Koncepcja fotowoltaicznej ścieżki rowerowej na koreańskiej autostradzie znalazła zarówno grono swoich fanów, jak i sceptyków. Niewątpliwym plusem całego rozwiązania jest ekologiczne zasilanie elektrycznej infrastruktury przy autostradzie. Energia wytworzona przez panele fotowoltaiczne nad ścieżką dostarczana jest do oświetlenia i elektrycznych stacji ładowania na całej trasie. Ponadto jest świetnym rowerowym połączeniem pomiędzy Sejong, a Daejeon. In South Korea, the solar panels in the middle of the highway have a bicycle path underneath..cyclists are protected from the sun, isolated from traffic, and the country can produce clean energy. byu/cottagecow inDamnthatsinteresting Niestety do minusów koniecznie trzeba zaliczyć hałas panujący na autostradzie oraz możliwe problemy ze zdrowiem związane z wdychaniem spalin. Pod powyższym postem jeden z użytkowników pisze: – Ciesz się ogłuszającym hałasem i wdychaj zanieczyszczenia. Ścieżki rowerowe są dość nieinwazyjne na wszystkich rodzajach gruntów. Można je zbudować niemal wszędzie gdzie indziej. Źródło: interestingengineering.com, treehugger.com, reddit.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.