Fotowoltaika Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady 08 września 2021 Fotowoltaika Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady 08 września 2021 Przeczytaj także OZE Przyszłość kryptowalut może być zielona? Ustawa Kryptowalutowa a energetyka Na początku grudnia br. prezydent Karol Nawrocki po raz kolejny wykorzystał swoje prawo weta na „Ustawie Kryptowalutowej”, która miała regulować rynek wirtualnych środków płatniczych. Oficjalnie przedstawionym powodem weta, który blokuje m.in. implementację unijnych przepisów, jest zbytnie rozbudowanie przepisów, co miałoby doprowadzić do „nadregulacji”. W cieniu politycznej awantury umyka jednak kluczowy wątek: ekologia. OZE Nowy KPEiK: miliardy inwestycji i niepewność offshore Ministerstwo Energii sfinalizowało prace nad dokumentem, który ma zadecydować o tempie zmian w polskiej energetyce, skali inwestycji i przyszłym miksie paliw. Zaktualizowany Krajowy Plan w dziedzinie Energii i Klimatu pokazuje, na jakie technologie rząd chce postawić w pierwszej kolejności – od OZE i energetyki jądrowej po elektryfikację gospodarki – oraz wskazuje, że rozwój morskiej energetyki wiatrowej po 2030 roku może być wolniejszy, niż oczekuje branża. W Korei Południowej znajduje się niesamowita, wielofunkcyjna ścieżka rowerowa, poprowadzona przez sam środek autostrady. Ciągnie się przez 32 km i nie tylko chroni rowerzystów przed słońcem, ale jednocześnie wytwarza energię! Doprowadzają do niej podziemne tunele, a panele fotowoltaiczne znajdujące się nad nią zasilają infrastrukturę elektryczną autostrady. Przyjrzyjmy się wadom i zaletom takiego rozwiązania. Reklama Idealne rozwiązanie dla rowerzystów Koreańska fotowoltaiczna ścieżka rowerowa jest połączeniem pomiędzy miastami Sejong a Daejeon. Rowerzyści mogą nią pokonać trasę ponad 32 km, a znajdujące się nad nią panele fotowoltaiczne chronią przejeżdżających przed palącym słońcem. Do ścieżki bezpiecznie doprowadzają rowerzystów podziemne tunele, a od trzech pasów ruchu z obu stron oddzielają ich boczne bariery. Fot: Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa z lotu ptaka/ źródło: interestingengineering.com Czy pomysł okazał się sukcesem? Koncepcja fotowoltaicznej ścieżki rowerowej na koreańskiej autostradzie znalazła zarówno grono swoich fanów, jak i sceptyków. Niewątpliwym plusem całego rozwiązania jest ekologiczne zasilanie elektrycznej infrastruktury przy autostradzie. Energia wytworzona przez panele fotowoltaiczne nad ścieżką dostarczana jest do oświetlenia i elektrycznych stacji ładowania na całej trasie. Ponadto jest świetnym rowerowym połączeniem pomiędzy Sejong, a Daejeon. In South Korea, the solar panels in the middle of the highway have a bicycle path underneath..cyclists are protected from the sun, isolated from traffic, and the country can produce clean energy. byu/cottagecow inDamnthatsinteresting Niestety do minusów koniecznie trzeba zaliczyć hałas panujący na autostradzie oraz możliwe problemy ze zdrowiem związane z wdychaniem spalin. Pod powyższym postem jeden z użytkowników pisze: – Ciesz się ogłuszającym hałasem i wdychaj zanieczyszczenia. Ścieżki rowerowe są dość nieinwazyjne na wszystkich rodzajach gruntów. Można je zbudować niemal wszędzie gdzie indziej. Źródło: interestingengineering.com, treehugger.com, reddit.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.