Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady

Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa przez środek autostrady

W Korei Południowej znajduje się niesamowita, wielofunkcyjna ścieżka rowerowa, poprowadzona przez sam środek autostrady. Ciągnie się przez 32 km i nie tylko chroni rowerzystów przed słońcem, ale jednocześnie wytwarza energię! Doprowadzają do niej podziemne tunele, a panele fotowoltaiczne znajdujące się nad nią zasilają infrastrukturę elektryczną autostrady. Przyjrzyjmy się wadom i zaletom takiego rozwiązania.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Idealne rozwiązanie dla rowerzystów

Koreańska fotowoltaiczna ścieżka rowerowa jest połączeniem pomiędzy miastami Sejong a Daejeon. Rowerzyści mogą nią pokonać trasę ponad 32 km, a znajdujące się nad nią panele fotowoltaiczne chronią przejeżdżających przed palącym słońcem.

Do ścieżki bezpiecznie doprowadzają rowerzystów podziemne tunele, a od trzech pasów ruchu z obu stron oddzielają ich boczne bariery.

Ohglb9lsBaM0aF45aIj06UUeN K0nKQhsRqrqh7MpQHE8Ejp dwUlYbr skJUflprbyJdvOOJeTLNnOPW 9MfFaXusy1Zik DOBPdnp98HmwvYRq26KYST0E5tz3A1q1Zs2ZI8E=s0

Fot: Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa z lotu ptaka/ źródło: interestingengineering.com

Czy pomysł okazał się sukcesem?

Koncepcja fotowoltaicznej ścieżki rowerowej na koreańskiej autostradzie znalazła zarówno grono swoich fanów, jak i sceptyków.

Niewątpliwym plusem całego rozwiązania jest ekologiczne zasilanie elektrycznej infrastruktury przy autostradzie. Energia wytworzona przez panele fotowoltaiczne nad ścieżką dostarczana jest do oświetlenia i elektrycznych stacji ładowania na całej trasie. Ponadto jest świetnym rowerowym połączeniem pomiędzy Sejong, a Daejeon.

Niestety do minusów koniecznie trzeba zaliczyć hałas panujący na autostradzie oraz możliwe problemy ze zdrowiem związane z wdychaniem spalin. Pod powyższym postem jeden z użytkowników pisze:

– Ciesz się ogłuszającym hałasem i wdychaj zanieczyszczenia. Ścieżki rowerowe są dość nieinwazyjne na wszystkich rodzajach gruntów. Można je zbudować niemal wszędzie gdzie indziej.

Źródło: interestingengineering.com, treehugger.com, reddit.com

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.