Energia wiatrowa Kitesurfing dla statków. Latawce zrewolucjonizują transport morski? 20 grudnia 2021 Energia wiatrowa Kitesurfing dla statków. Latawce zrewolucjonizują transport morski? 20 grudnia 2021 Przeczytaj także Energia wiatrowa Bałtyk jako magazyn CO₂. Czy Polska wykorzysta potencjał CCS na morzu? Eksperci oceniają, że wytypowane podmorskie struktury geologiczne na Bałtyku mogą w przyszłości pomieścić znaczące ilości CO₂ z polskiego przemysłu energochłonnego. W związku z rosnącym zainteresowaniem technologią CCS oraz zmianami w regulacjach offshore pojawia się realna szansa na rozwój podmorskich magazynów CO₂ w Polsce, wpisujących się w globalny trend wykorzystania morskich formacji geologicznych. Energia wiatrowa Silniejsze wiatry na Bałtyku. Czy Polska powinna budować turbiny offshore klasy II? Polska przyspiesza rozwój morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Nowelizacja ustawy offshore, którą niedawno podpisał prezydent Karol Nawrocki, ma ułatwić inwestorom udział w aukcjach i wprowadzić uproszczone procedury administracyjne. Nowy raport klimatyczny wskazuje wzrost prędkości wiatru na całym świecie – również nad Morzem Bałtyckim. Większość europejskich turbin OZE już teraz nie jest dostosowanych do coraz silniejszych lokalnych wiatrów. Czy era statków napędzanych paliwami kopalnymi przeminęła z wiatrem? Tak twierdzą twórcy technologii Seawing, z pomocą której której statki poruszają się dzięki sile wiatru. Nie chodzi jednak o żagiel, a o… latawiec. Reklama Kitesurfing dla statków Seawing, tak nazywają swój latawiec twórcy z firmy Airseas, to rozwiązanie znane z popularnego sportu – kitesurfingu. Latawiec korzysta z siły wiatru, dzięki czemu napędza statek. Już parę lat temu powstał pomysł stworzenia farmy wiatrowej wykorzystującej to samo rozwiązanie. Zastosowanie technologii znanej z kitesurfingu w transporcie morskim, źródło: airseas.com Prosta i łatwa do wprowadzenia technologia już niedługo może zyskać na popularności także w transporcie morskim. Zobacz projekt, który ma zrewolucjonizować gospodarkę morską: https://minio.bivouac.io/airseas/airseas_main_subtitle.mp4 Kitesurfing dla statków opiera się na czterech głównych założeniach. Cztery filary technologii MocLatające dynamicznie ponad 200 m n.p.m. Seawing to skrzydło o powierzchni 1000 m2. Zaprojektowano je tak, aby w pełni wykorzystać siłę wiatru. Zastosowanie energii wiatrowej pomaga statkom zmniejszyć zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych od 10% do nawet 40%. Zastosowanie Seawing w praktyce, źródło: airseas.com ProstotaWykorzystując technologie automatyzacji z sektora lotniczego, Seawing aktywowany jest jednym przyciskiem. Jest prosty w użyciu i wymaga jedynie minimalnego wyszkolenia załogi.EkologiaTechnologia jest zeroemisyjna. Latawiec można zainstalować na praktycznie każdym statku. Efektywność energetyczna, która płynie z zastosowania kite’ów, może wesprzeć jednostki w przejściu na nowe paliwa. BezpieczeństwoAirseas łączy rygorystyczne wymagania bezpieczeństwa lotniczego z normami morskimi. Wiatr wraca do łask w transporcie morskim. Chcesz poznać więcej najnowocześniejszych technologii, z pomocą których zasilane są statki przyszłości? Zobacz artykuł: Największy statek transportowy z żaglami nowej generacji zredukuje emisje o 90% i pomoże wielorybom źródło: airseas.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.