Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku 12 sierpnia 2023 Świat Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza wystartuje w 2024 roku 12 sierpnia 2023 Przeczytaj także Świat Rosja nałożyła na Google karę 2,5 decyliona dolarów za bany na YouTube Rosyjskie państwowe kanały telewizyjne zażądały od Google wypłacenia 2 undecylionów rubli, co odpowiada kwocie 2,5 decyliona dol. w ramach rekompensaty za zablokowanie ich kont na YouTube. Profile te popierały inwazję na Ukrainę. Świat Czy wojny o wodę opanują świat? Oto punkty zapalne konfliktów o drogocenny płyn Ostatnie miesiące i lata to globalne bicie kolejnych rekordów temperatur, a także związane z tym gwałtowne zjawiska pogodowe, takie jak susze. W regionach szczególnie dotkniętych ich skutkami w najbliższych latach mogą pojawić się konflikty związane z dostępem do wody. O jakie miejsca chodzi? W 2024 roku loty rozpoczyna pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza. Flota Ecojet ma składać się z samolotów elektrycznych napędzanych przez zielony wodór. Co więcej, pasażerowie na pokładzie będą mieli do wyboru wyłącznie wegańskie posiłki. Jakie trasy obejmie linia Ecojet? Reklama Pierwsza zeroemisyjna linia lotnicza na świecie Za pomysłem linii Ecojet stoi Dale Vince, brytyjczyk znany z inwestycji w zieloną energię i proekologiczne rozwiązania. Jego zdaniem przyszłość nie musi polegać na rezygnacji z komfortu, jeśli zrewolucjonizujemy wysokoemisyjne sektory gospodarki. Dowodem na to, ma być właśnie linia lotnicza Ecojet. Co zaskakujące, zeroemisyjna flota ma składać się z samolotów z upcyclingu. Tradycyjne aeroplany na paliwo mają być wyposażone w silnik elektryczny oraz system, który będzie przekształcać zielony wodór w prąd. To ma zaoszczędzić około 90 tys. ton emisji CO2, które pochłonęłaby konstrukcja nowej floty. Samolot pasażerski linii Ecojet. Źródło: Dale Venice/Twitter Oprócz tego ekologiczne rozwiązania mają obowiązywać również na pokładzie. Mundury załogi mają być uszyte z materiałów przyjaznych środowisku, a pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty roślinnego menu. Kiedy wystartuje pierwszy zeroemisyjny samolot? Linia rusza w przyszłym roku Pierwsze loty zostały zaplanowane już na początek 2024 roku. Trasę między Edynburgiem a Southampton w Wielkiej Brytani ma pokonać mały, 19-osobowy samolot. Niestety w pierwszych miesiącach samoloty będą zasilane paliwem na bazie nafty, a dopiero po roku będą w pełni zeroemisyjne. Wydaje się, że to sprzeczność, ale sercem tego projektu jest upcykling istniejących samolotów i ich modernizacja. Jest to podejście pragmatyczne, co oznacza, że nie stracimy czasu. Zbudujemy infrastrukturę, umieścimy samoloty w powietrzu i wymienimy silniki, gdy będą dostępne – wyjaśnił właściciel linii lotniczych. A jak będa wyglądać ceny biletów? Jeszcze nie wiadomo, niemniej Dale Venice zapewnia, że celem Ecojet jest rynek masowy, dlatego mają one dorównać tym, które oferują inne linie lotnicze. Czy wiesz, że w 2028 w Skandynawii wystartuje komercyjny lot samolotem elektrycznym? Scandinavian Airlines wypuszcza elektryczny samolot Scandinavian Airlines, znane też jako SAS, ogłosiły sprzedaż biletów na lot, który odbędzie się… w 2028 roku. Ale powód, aby czekać pięć lat jest nie byle jaki. Nie będzie to zwykła podróż, ale pierwszy komercyjny przelot samolotem elektrycznym oferowany przez tą linie lotniczą. Do sprzedaży wprowadzono zaledwie 30 biletów na przeloty w Szwecji, Norwegii i Danii. Każdy z nich kosztuje około 1946 koron (ok. 179 dolarów). Kwota nie jest przypadkowa, bo odnosi do roku założenia Scandinavian Airlines. Niestety wszystkie miejsca zostały już wykupione. Pasażerowie wejdą na pokład niewielkiego samolotu ES-30 szwedzkiego startupu Heart Aerospace. Scandinavian Airlines już w 2019 roku podpisały list intencyjny dotyczący dołączenie tego modelu do swojej floty regionalnej. Czytaj dalej: Pierwszy komercyjny lot elektrycznym samolotem w Scandinavian Airlines. Źródło: theguardian.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.