Elektromobilność „Moje kolejne auto będzie elektryczne” – mówi prezes firmy Shell 28 sierpnia 2017 Elektromobilność „Moje kolejne auto będzie elektryczne” – mówi prezes firmy Shell 28 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W wywiadzie dla agencji Bloomberg Ben van Beurden, prezes firmy Shell, zapowiada, że jego kolejne auto będzie elektryczne. Szef brytyjsko-holenderskiego koncernu pozytywnie ocenia starania związane z rezygnacją z paliw kopalnych na rzecz bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Reklama „Cały ruch polegający na zelektryfikowaniu gospodarki, zelektryfikowaniu mobilności w takich miejscach, jak północno-zachodnia Europa, Stany Zjednoczone czy nawet Chiny to dobra rzecz” – mówi van Beurden. Jak komentuje prezes firmy Shell, na ulicach wymienionych rejonów powinno być znacznie więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych, jeśli rzeczywiście chcemy ograniczyć wzrost światowej temperatury i tym samym wypełnić postanowienia z paryskiego forum klimatycznego. Jednym z założeń ustalonego wówczas pakietu klimatycznego są wspólne starania w celu ograniczenia wzrostu temperatury średniej do maksymalnie 2°C. Wiele krajów istotnie przykłada się do realizacji tego przedsięwzięcia, także w płaszczyźnie komunikacyjnej. Jak zapowiada Wielka Brytania i Francja, kraje te od 2040 roku chcą zabronić poruszania się pojazdami wyposażonymi w silniki spalinowe. O realizację celów z Paryża starają się także duże koncerny. Jednym z nich jest Volvo, które zapowiedziało, że od 2019 roku produkować będzie jedynie samochody wyposażone w silniki elektryczne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.