Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską

Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską

Kolejne miasto wprowadza tzw. premię środowiskową, czyli możliwość uzyskania środków na komunikację miejską w zamian za sprzedanie lub zezłomowanie samochodu spalinowego. Frankfurt przeznacza aż 1,5 miliarda euro na reformę transportu. 

swiat oze cfs wrze 420x250 1swiat oze cfs wrze 925x200 1
Reklama

Za dużo samochodów w mieście 

Frankfurt jako kolejny wprowadził popularne w Niemczech rozwiązanie, które ma zachęcić właścicieli pojazdów do wyboru bardziej ekologicznego środka transportu. Miasto nagradza kierowców decydujących się na wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowym rocznym biletem na komunikację miejską na terenie całych Niemiec. 

Oznacza to, że obywatele mogą podróżować transportem publicznym we Frankfurcie i Niemczech bezpłatnie przez jeden rok. W ten sposób wnoszą istotny wkład w transformację klimatyczną i pomagają zapewnić wydajny transport we Frankfurcie, przechodząc na oszczędzające miejsce środki transportu – powiedział Wolfgang Siefer, szef działu mobilności.

Tzw. premia środowiskowa jest dostępna od lipca i odpowiada równowartości 588 euro. Aby otrzymać bilet, trzeba być mieszkańcem Frankfurtu i sprzedać lub zezłomować samochód spalinowy. Jednym z warunków jest również zakaz zakupu kolejnego pojazdu do 12 miesięcy od otrzymania środków.

0,5 miliona euro na premie środowiskowe 

Według dyrektora generalnego Frankfurt Transport Company, rocznie może wpłynąć od 50 do 60 wniosków o premię. Koszty tej inwestycji dla miasta wyniosą nawet 420 000 euro, a w budżecie dostępnych jest pół miliona euro. Akcja będzie kontynuowana aż do wyczerpania wszystkich środków. 

Kierownik działu mobilności Siefert podkreśla, że rezygnacja z transportu prywatnego była logiczną konsekwencją zmian zachodzących w miastach takich jak Frankfurt. Ruch samochodowy zajmuje znaczną część przestrzeni miejskiej, a zaparkowanie w centrum miasta graniczy z cudem ze względu na zbyt małą ilość miejsc parkingowych w stosunku do liczby samochodów. W związku z tym władze miasta przekonują do wyboru transportu publicznego oraz rowerów czy hulajnóg. 

– Jesteśmy niewielkim miastem, sieć rowerowa jest stale rozbudowywana, a transport lokalny jest dostępny dla mieszkańców każdego dnia, przez całą dobę. Opcje te są uzupełniane przez wypożyczalnie rowerów, hulajnóg elektrycznych i usługi car-sharingu – przekonują władze Frankfurtu. 

Zobacz też: Zamienili stację metra w elektrownię. Jak hamowanie może wytworzyć prąd? 

Źródła: vgf-ffm.de,frankfurt-tipp.de

Fot: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.