Elektromobilność Autobus elektryczny testowany na pustyni. Sprawdzano wytrzymałość baterii w wysokich temperaturach 27 września 2024 Elektromobilność Autobus elektryczny testowany na pustyni. Sprawdzano wytrzymałość baterii w wysokich temperaturach 27 września 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Problemy Tesli z Cybertruckiem i odpływ kadr. Czy Elon Musk osłabia swoją markę? Tesla usunęła ze swojej strony opcję zamówienia dodatkowej baterii do Cybertrucka, która miała zwiększyć jego zasięg do 800 km. Choć Elon Musk zapowiadał ją od 2019 roku, nie doczekała się realizacji. Klienci mają otrzymać zwrot depozytów, a kolejne osoby z kierownictwa Tesli rezygnują z pracy. Elektromobilność Rusza nowy nabór z KPO 4,78 mld zł na rozwój elektromobilności i magazynowania zeroemisyjnej energii Już 26 maja rusza nabór wniosków w programie wspierającym rozwój czystych technologii w przemyśle. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki… Coraz bardziej widoczne skutki globalnego ocieplenia sprawiają, że państwa inwestują w zeroemisyjne i przyjazne dla środowiska technologie. Zmiany te zachodzą również na Półwyspie Arabskim, gdzie przodownikiem we wprowadzaniu pojazdów elektrycznych jest Arabia Saudyjska. Największym wyzwaniem okazuje się klimat – surowy i pustynny, który wymaga zakupu pojazdów o wyjątkowo wytrzymałych akumulatorach i zaawansowanym systemie chłodzenia. Reklama Od upałów po ekstremalne mrozy W klimacie upalnym, w którym występują intensywne burze piaskowe, dwoma głównymi czynnikami powodującymi wysokie zużycie energii przez pojazdy elektryczne są układ napędowy i klimatyzacja. Firma Yutong jako pierwsza zastosowała technologię, która ma być odpowiedzią na te wyzwania. Autobus E11 Pro firmy Yutong Bus został poddany testom w warunkach ekstremalnych upałów i silnego wiatru. Skupiono się przede wszystkim na wytrzymałości baterii, zasięgu pojazdu oraz wydajności klimatyzacji. Testy zakończyły się pomyślnie – podczas podróży na dystansie 113 kilometrów zużycie energii wyniosło zaledwie 0,74 kWh/km, a klimatyzacja zdołała ochłodzić wnętrze z 53,6°C do 23,6°C w 27 minut. Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu To nie pierwsze takie testy – autobus był sprawdzany w temperaturach o rozpiętości niemal 100°C: od mrozów w Kazachstanie i Norwegii po ekstremalne upały w Arabii Saudyjskiej. Firma Yutong skupia się na dostosowywaniu swoich pojazdów do specyficznych potrzeb odbiorców i lokalnych warunków. W ostatnich latach wypuściła aż 4000 autobusów kursujących w samej Arabii Saudyjskiej w ramach programu zrównoważonego rozwoju “Wizja 2030”. Zaawansowana technologia Yutong jest jednym z największych producentów autokarów elektrycznych na świecie – ma ponad 30% udziału na rynku w Chinach i 10% na całym świecie. Ich pierwszy autobus został opracowany i wprowadzony do sprzedaży w 1999 roku. Autobusy chińskiego producenta posiadają specjalne nadwozie z paneli, których zadaniem jest kontrolowanie temperatury i ograniczenie hałasu. Sama bateria również została specjalnie zabezpieczona wielowarstwową, ognioodporną izolacją, która zapewnia bezpieczeństwo w temperaturach poniżej 1300°C. Autobus posiada zaawansowany system chłodzenia i układ antyoksydacyjny chroniący przed zanieczyszczeniami, dzięki czemu pojazd sprawdza się doskonale na pylistych drogach Autobus wyróżnia też system klimatyzacji E11PRO, którego wydajność to 38 000 Kcal/h. Dzięki zautomatyzowanym systemom pojazd dostosowuje temperaturę wewnątrz do panujących warunków atmosferycznych. Specjalnie zaprojektowana kurtyna powietrzna tworzy barierę przy drzwiach środkowych podczas ich otwierania, zapobiegając napływowi gorącego powietrza z zewnątrz. Zobacz też: Volvo otrzymało największe zamówienie na autobusy elektryczne Źródła: yutong.com, pap.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.