Elektromobilność Autobus elektryczny testowany na pustyni. Sprawdzano wytrzymałość baterii w wysokich temperaturach 27 września 2024 Elektromobilność Autobus elektryczny testowany na pustyni. Sprawdzano wytrzymałość baterii w wysokich temperaturach 27 września 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Jak i gdzie naładować rower elektryczny? Rower elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – są szybkie, intuicyjne w użytkowaniu oraz ekologiczne, ponieważ nie emitują szkodliwych spalin. Jak jednak naładować taki pojazd? I gdzie to zrobić? Elektromobilność Za wyrejestrowanie samochodu spalinowego darmowy bilet na komunikację miejską Kolejne miasto wprowadza tzw. premię środowiskową, czyli możliwość uzyskania środków na komunikację miejską w zamian za sprzedanie lub zezłomowanie samochodu spalinowego. Frankfurt przeznacza aż 1,5 miliarda euro na reformę transportu. Coraz bardziej widoczne skutki globalnego ocieplenia sprawiają, że państwa inwestują w zeroemisyjne i przyjazne dla środowiska technologie. Zmiany te zachodzą również na Półwyspie Arabskim, gdzie przodownikiem we wprowadzaniu pojazdów elektrycznych jest Arabia Saudyjska. Największym wyzwaniem okazuje się klimat – surowy i pustynny, który wymaga zakupu pojazdów o wyjątkowo wytrzymałych akumulatorach i zaawansowanym systemie chłodzenia. Reklama Od upałów po ekstremalne mrozy W klimacie upalnym, w którym występują intensywne burze piaskowe, dwoma głównymi czynnikami powodującymi wysokie zużycie energii przez pojazdy elektryczne są układ napędowy i klimatyzacja. Firma Yutong jako pierwsza zastosowała technologię, która ma być odpowiedzią na te wyzwania. Autobus E11 Pro firmy Yutong Bus został poddany testom w warunkach ekstremalnych upałów i silnego wiatru. Skupiono się przede wszystkim na wytrzymałości baterii, zasięgu pojazdu oraz wydajności klimatyzacji. Testy zakończyły się pomyślnie – podczas podróży na dystansie 113 kilometrów zużycie energii wyniosło zaledwie 0,74 kWh/km, a klimatyzacja zdołała ochłodzić wnętrze z 53,6°C do 23,6°C w 27 minut. Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu To nie pierwsze takie testy – autobus był sprawdzany w temperaturach o rozpiętości niemal 100°C: od mrozów w Kazachstanie i Norwegii po ekstremalne upały w Arabii Saudyjskiej. Firma Yutong skupia się na dostosowywaniu swoich pojazdów do specyficznych potrzeb odbiorców i lokalnych warunków. W ostatnich latach wypuściła aż 4000 autobusów kursujących w samej Arabii Saudyjskiej w ramach programu zrównoważonego rozwoju “Wizja 2030”. Zaawansowana technologia Yutong jest jednym z największych producentów autokarów elektrycznych na świecie – ma ponad 30% udziału na rynku w Chinach i 10% na całym świecie. Ich pierwszy autobus został opracowany i wprowadzony do sprzedaży w 1999 roku. Autobusy chińskiego producenta posiadają specjalne nadwozie z paneli, których zadaniem jest kontrolowanie temperatury i ograniczenie hałasu. Sama bateria również została specjalnie zabezpieczona wielowarstwową, ognioodporną izolacją, która zapewnia bezpieczeństwo w temperaturach poniżej 1300°C. Autobus posiada zaawansowany system chłodzenia i układ antyoksydacyjny chroniący przed zanieczyszczeniami, dzięki czemu pojazd sprawdza się doskonale na pylistych drogach Autobus wyróżnia też system klimatyzacji E11PRO, którego wydajność to 38 000 Kcal/h. Dzięki zautomatyzowanym systemom pojazd dostosowuje temperaturę wewnątrz do panujących warunków atmosferycznych. Specjalnie zaprojektowana kurtyna powietrzna tworzy barierę przy drzwiach środkowych podczas ich otwierania, zapobiegając napływowi gorącego powietrza z zewnątrz. Zobacz też: Volvo otrzymało największe zamówienie na autobusy elektryczne Źródła: yutong.com, pap.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.