Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu

Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu

Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu

Polska firma Solaris ma za sobą bardzo owocny koniec roku. W grudniu 2023 aż dwa duże europejskie miasta wybrały tego producenta na dostarczenie im nowoczesnych autobusów elektrycznych. 105 pojazdów wyprodukowanych nad Wisłą pojawi się w Mediolanie, a kolejne 50 w Madrycie.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Owocna współpraca z włoską stolicą mody

Aż 105 przegubowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 18 electric zamówił włoski przewoźnik ATM Milano. To kolejne zamówienie, które napłynęło z Mediolanu. Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu przewoźnik zamówił u producenta łącznie blisko 500 pojazdów. Co ciekawe, od 2018 Solaris dostarcza do Mediolanu wyłącznie pojazdy z napędem bezemisyjnym.

– Autobusy elektryczne Solaris są już stałym elementem pejzażu europejskich miast, każdego dnia wypełniając swoją misję bezemisyjnej mobilności. Przykład Mediolanu, który tak dynamicznie inwestuje w zrównoważony transport, jest imponujący. Cieszę się, że jesteśmy partnerem miasta w tej zmianie – powiedział Javier Iriarte, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

Przedmiotem najnowszego zamówienia ATM Milano jest model Urbino 18 electric. Przegubowy elektryczny Solaris zostanie wyposażony w baterie typu High Energy o łącznej pojemności 700 kWh. Tak jak dostarczone już wcześniej do Mediolanu autobusy elektryczne producenta, również nowo zamówione modele będą ładowane zarówno poprzez wtyczkę plug-in, jak i pantograf. Dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu infrastruktury miejskiej, autobusy będą regularnie korzystały z ładowarek na trasie przejazdu, co zagwarantuje im praktycznie nieograniczony całodzienny zasięg.

Polskie autobusy elektryczne w stolicy Hiszpanii

News o zamówieniu 105 polskich przegubowców do Włoch ujrzał światło dzienne 21 grudnia. Tymczasem w ostatnich dniach roku, 29 grudnia, Solaris podał, że pojazdy zamówił u nich EMT Madrid. Przewoźnik ze stolicy Hiszpanii zdecydował o zakupie 50 nowych, bezemisyjnych autobusów marki Solaris. W skład zamówienia wchodzą dwa popularne modele: niskowejściowe Urbino 9 LE electric oraz klasyczne Urbino 12 electric. Nowoczesne pojazdy, wyposażone w baterie Solaris High Energy, w sposób znaczący przyczynią się do elektryfikacji floty EMT Madryt. Dostawy zostaną zrealizowane do końca lipca 2024 roku.

Zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Środowiskowego Rady Miejskiej “Madrid 360”, EMT Madrid ma obsługiwać flotę składającą się w 100% z autobusów z napędami nisko- i zeroemisyjnymi. Już w grudniu 2022 roku spółka ogłosiła wycofanie z użytku ostatniego pojazdu z tradycyjnym napędem spalinowym. Tym samym, Madryt stał się pierwszą dużą (pod względem liczby mieszkańców i obsługiwanych autobusów) europejską stolicą, która jest obsługiwana przez wyłącznie nisko- i bezemisyjną flotę autobusów miejskich. Plan strategiczny EMT do 2025 roku kładzie również nacisk na czyste źródła energii: spółka będzie korzystać z instalacji fotowoltaicznych oraz zielonego wodoru.

50 autobusów zamówionych właśnie przez EMT Madrid to nie jedyne pojazdy polskiej firmy we flocie tego przewoźnika. Po ulicach stolicy Hiszpanii jeździ aktualnie 250 Urbino 12 CNG oraz 60 Urbino 12 electric. Wraz z realizacją najnowszego kontraktu na 50 autobusów bateryjnych, spółka będzie w posiadaniu 360 nisko- i zeroemisyjnych nowoczesnych autobusów marki Solaris.

– Czytaj także: Transport stali pod napięciem. ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę

Źródło: informacja prasowa – Solaris

Fot. Solaris

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.