Wiadomości OZE Volvo otrzymało największe zamówienie na autobusy elektryczne 19 września 2017 Wiadomości OZE Volvo otrzymało największe zamówienie na autobusy elektryczne 19 września 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Volvo Buses otrzymało największe jak dotąd zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. Lokalny operator z norweskiego Trondheim – Tide Buss – zamówił 25 autobusów Volvo 7900 Electric. Zostaną one w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Reklama AtB – instytucja zarządzająca transportem publicznym Trondheim – jest liderem we wprowadzaniu w Norwegii alternatywnych technologii napędowych. Jako jedna z pierwszych w Europie, w roku 2010, zamówiła zelektryfikowane autobusy Volvo – wówczas hybrydowe. Zamawiane obecnie autobusy, napędzane całkowicie energią elektryczną, rozpoczną kursowanie w sierpniu 2019 roku, na czterech liniach o długości od 12 do 15 km każda. Lokalny operator – Tide Buss – będzie dysponował największą w Norwegii flotą autobusów elektrycznych – będzie ich w sumie 35, z czego 25 to autobusy Volvo. „To kamień milowy naszego długoterminowego zaangażowania w transformację transportu publicznego. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy uruchomić pierwszy na tak dużą skalę system transportu oparty na autobusach elektrycznych, we współpracy z Tide Buss – pionierem zrównoważonego transportu miejskiego. Autobusy miejskie o napędzie elektrycznym są najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o efektywność energetyczną, przyczyniają się do poprawy jakości życia osób, które mieszkają, podróżują czy spędzają czas w mieście. Jest to trend, który chcemy rozwijać”, powiedział Hakan Agnevall, prezes Volvo Buses. „Cieszymy się, że możemy rozwijać nasze działania w Trondheim, gdzie od 2010 roku współpracujemy z AtB. Jesteśmy silnie zaangażowani w proces elektryfikacji transportu publicznego, ma to dla nas duże znaczenie – stanowimy przykład dla Norwegii, a także całej Europy. Wybierając elektryczne autobusy Volvo braliśmy pod uwagę nie tylko fakt, że Volvo jest wiodącym światowym producentem autobusów, który zaproponował korzystne warunki kontraktu. Równie ważne było to, że firma jest stabilnym partnerem jeśli chodzi o cały system transportu, zapewniającym najwyższe bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji”, powiedział Jan-Helge Sandvag, dyrektor techniczny Tide Buss. W pełni elektryczne autobusy Volvo zostaną dostarczone w pakiecie „pod klucz” – wszelkimi kwestiami związanymi z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdów i baterii zajmie się Volvo – za stałą miesięczną opłatę ryczałtową. Autobusy będą ładowane szybką ładowarką na przystankach końcowych – przez pantograf wysuwany ze stacji ładowania. Stacje te będą oparte na otwartej technologii OppCharge, co oznacza że będzie ona dostępna dla autobusów elektrycznych innych producentów. Autobusy, które zaczną kursować w Trondheim są całkowicie bezemisyjne, a zużycie energii jest o około 80 proc. niższe niż w przypadku porównywalnych autobusów o napędzie diesla. Elektryczne autobusy dla Trondheim zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największej europejskiej fabryce firmy. Autobusy tego typu zostały dotychczas zamówione przez takie miasta jak Malmo w Szwecji, Differdange w Luksemburgu czy Harrogate w Wielkiej Brytanii. Oprócz autobusów elektrycznych, Volvo produkuje we Wrocławiu pojazdy o napędzie hybrydowym, a także elektryczne hybrydy. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.