Elektromobilność Szwedzkie miasto Lulea inwestuje w polskie ładowarki 11 września 2017 Elektromobilność Szwedzkie miasto Lulea inwestuje w polskie ładowarki 11 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Stacje ładowania autobusów produkowane przez polską firmę Ekoenergetyka zagoszczą w Szwecji. Lulea, zlokalizowana w północnej części kraju, postanowiła zainwestować w stacje quickPOINT City Chargers. Miasto będzie teraz dysponować najbardziej wysuniętą na północ linią elektrycznych autobusów. Reklama Ładowarki wytwarzane przez Ekoenergetykę posiadają odwrócone pantografy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest szybkie ładowanie elektrycznych autobusów podczas ich postojów na pętlach. Polskie przedsiębiorstwo dostarczy także specjalne maszty, w których zostaną zamontowane stacje, tak aby były odporne na niekorzystne warunki pogodowe oraz dużą ilość opadów śnieżnych. Ekoenergetyka nie boi się trudnych warunków atmosferycznych. Firma dostarczyła już podobne rozwiązania do finlandzkiego miasta Tampere, gdzie pogoda nie należy do najłatwiejszych. Być może dzięki temu Szwedzi obdarzyli zaufaniem właśnie polską firmę. Ładowarki produkowane przez Ekoenergetykę upowszechniają się na północy Europy. Firma zrealizowała już projekty w Helsinkach, Tampere oraz Vasteas w Szwecji. To jednak nie koniec ekspansji – kolejnym celem jest Oslo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.