Elektromobilność Szwedzkie miasto Lulea inwestuje w polskie ładowarki 11 września 2017 Elektromobilność Szwedzkie miasto Lulea inwestuje w polskie ładowarki 11 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Stacje ładowania autobusów produkowane przez polską firmę Ekoenergetyka zagoszczą w Szwecji. Lulea, zlokalizowana w północnej części kraju, postanowiła zainwestować w stacje quickPOINT City Chargers. Miasto będzie teraz dysponować najbardziej wysuniętą na północ linią elektrycznych autobusów. Reklama Ładowarki wytwarzane przez Ekoenergetykę posiadają odwrócone pantografy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest szybkie ładowanie elektrycznych autobusów podczas ich postojów na pętlach. Polskie przedsiębiorstwo dostarczy także specjalne maszty, w których zostaną zamontowane stacje, tak aby były odporne na niekorzystne warunki pogodowe oraz dużą ilość opadów śnieżnych. Ekoenergetyka nie boi się trudnych warunków atmosferycznych. Firma dostarczyła już podobne rozwiązania do finlandzkiego miasta Tampere, gdzie pogoda nie należy do najłatwiejszych. Być może dzięki temu Szwedzi obdarzyli zaufaniem właśnie polską firmę. Ładowarki produkowane przez Ekoenergetykę upowszechniają się na północy Europy. Firma zrealizowała już projekty w Helsinkach, Tampere oraz Vasteas w Szwecji. To jednak nie koniec ekspansji – kolejnym celem jest Oslo. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.