Elektromobilność Ponad 3 miliony kilometrów elektrycznych Solarisów 11 września 2017 Elektromobilność Ponad 3 miliony kilometrów elektrycznych Solarisów 11 września 2017 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Od momentu dostarczenia do klienta pierwszego bateryjnego pojazdu, autobusy elektryczne wyprodukowane przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A., pokonały łącznie już ponad 3 miliony kilometrów. To kolejny dowód na to, że Solaris jest liderem elektromobilności zarówno w Polsce, jak i w Europie! Reklama Pierwsze kroki w kierunku elektromobilności Solaris postawił już w 2001 roku, prezentując trolejbus – Solaris Trolino. Z kolei w 2006 roku został zaprezentowany pierwszy w Europie seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym – był to Solaris Urbino hybrid. Pierwszy w pełni elektryczny pojazd wyprodukowany w zlokalizowanej pod Poznaniem fabryce ujrzał światło dzienne w 2011 roku. Premierowy wówczas model Urbino 8,9 LE electric znalazł stałe miejsce w sprzedażowej ofercie producenta. Dwa lata po jego premierze, w 2013 roku, ruszyła seryjna sprzedaż elektrycznych Solarisów. Pierwszy z nich został sprzedany do Klagenfurtu w Austrii. Dzisiaj po europejskich drogach porusza się już blisko 80 elektrobusów z charakterystycznym logo zielonego jamnika, a liczba ta bardzo dynamicznie rośnie. Oprócz wspomnianej Austrii, można je spotkać w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii oraz oczywiście w Polsce. Od 2013 roku pojazdy te pokonały łącznie 3 miliony kilometrów, obsługując trasy zróżnicowane pod względem ukształtowania terenu, obłożenia pasażerskiego oraz w diametralnie różnych warunkach klimatycznych – od skrajnie mroźnej Skandynawii po upalną Katalonię. Przez ten czas, autobusy bateryjne Solarisa wykazałysię przede wszystkim wysoką jakością i równie wysokim stopniem sprawności technicznej. Solaris doskonale wpisuje się w ogólnoświatowy trend rozwoju transportu bezemisyjnego. Jednocześnie, propagując tę ekologiczną technologię, polski producent trafia w zapotrzebowanie wyrażane przez firmy transportu publicznego w całej Europie. Najlepszym tego dowodem są kolejne zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych napływające do Bolechowa. W najbliższym czasie realizowane będą kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii oraz Polski. Są wśród nich, pierwsze na świecie, elektrobusy przystosowane do poboru krwi, zamówione przez Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach. Od momentu premiery pierwszego elektrycznego Solarisa, portfolio produktowe producenta w zakresie pojazdów bezemisyjnych znacznie się powiększyło. Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji długości pojazdu (od 8,9 metra, 12, 18 i 18,75 metra) oraz sposobu ładowania (plug-in, pantograf, ładowanie indukcyjne oraz zwiększające zasięg wodorowe ogniwo paliwowe). Bolechowski producent oferuje także w swych ekologicznych pojazdach dwa rodzaje baterii – Solaris High Power oraz Solaris High Energy, a także dwa sposoby przekazywania napędu; może do tego służyć oś elektryczna ze zintegrowanymi silnikami lub silnik centralny. Dzięki temu, oraz przeprowadzonemu na życzenie indywidualne klienta studium wykonalności, każdy autobus elektryczny Solarisa to pojazd prawdziwie szyty na miarę i dopasowany do odmiennych potrzeb każdego z odbiorców. Co jednak najważniejsze, wszystkie z wymienionych rozwiązań zostały już zastosowane w praktyce w pojazdach dostarczonych do klientów, pokonując ponad 3 miliony kilometrów! Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.