Wiadomości OZE Indyjskie koleje mają elektryczny pociąg 20 września 2017 Wiadomości OZE Indyjskie koleje mają elektryczny pociąg 20 września 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. W ciągu ostatnich miesięcy u niektórych przewoźników kolejowych nastąpiły pewne zmiany. Network Rail w Wielkiej Brytanii postanowiło rozwinąć sieć zelektryfikowanych torów kolejowych, a holenderskie pociągi rozpoczęły jazdę z wykorzystaniem energii wiatrowej. Do tego grona dołączyły także Indie, które do 2033 roku chcą zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery o trzydzieści trzy procent, dlatego poczyniły w tym kierunku pierwszy, bardzo ciekawy, krok. Reklama Indyjskie koleje wypuściły na tory pociąg DEMU (Diesel Electric Multi Unit) wyposażony w instalację słoneczną, który kursuje na linii Delhi – Farukh. Szesnaście paneli słonecznych jest zlokalizowanych na dachach sześciu wagonów. Pojedynczy panel ma moc 300 Wp. Pociąg posiada awaryjne zasilanie, dzięki czemu może pracować na baterii co najmniej siedemdziesiąt dwie godziny. Wprowadzanie na tory pociągów DEMU, napędzanych energią słoneczną, pozwala indyjskim kolejom wypełnić długofalowy plan dotyczący redukcji emisji dwutlenku węgla oraz zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł energii na własne potrzeby. Wedle założeń pociągi typu DEMU będą początkowo jeździć na trasach miejskich, a następnie na dalekobieżnych. Kursy na mniejsze odległości są traktowane jako pewien test całego rozwiązania. W ciągu najbliższych tygodni na indyjskie tory ma wyjechać pięćdziesiąt pociągów tego rodzaju. Dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania indyjskie koleje będą w stanie zaoszczędzić nawet miliard dolarów rocznie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.