Elektromobilność Stalowa Wola kupuje 10 elektrycznych autobusów Solaris 27 września 2017 Elektromobilność Stalowa Wola kupuje 10 elektrycznych autobusów Solaris 27 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Dziesięć elektrycznych Urbino 8,9 LE zasili flotę podkarpackiej gminy Stalowa Wola. W ramach rozpisanego w kwietniu przetargu gmina zakupi łącznie 19 autobusów miejskich, z których 10 to pojazdy bateryjne, a pozostałych 9 to autobusy z napędem konwencjonalnym. Reklama Gmina Stalowa Wola zdecydowała się na wprowadzenie autobusów elektrycznych ze względów ekologicznych i ekonomicznych. Autobusy elektryczne odznaczają się bowiem znacznie niższymi kosztami eksploatacji. Zamówienie na autobusy bateryjne obejmuje również infrastrukturę potrzebną do ich ładowania. Według podpisanej wczoraj umowy, autobusy dostarczone zostaną do Stalowej Woli wiosną 2018 roku. Trzy pantografowe stacje ładowania, z których będzie można ładować baterie autobusów w ciągu dnia oraz pięć dwuwyjściowych stacji zajezdniowych do ładowania nocnego dostarczy firma Ekoenergetyka-Polska. Każdy z zamówionych pojazdów wyposażony zostanie w centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW . Elektryczne Urbino 8,9 LE, które będą jeździć w Stalowej Woli będą zasilane energią elektryczną pochodzącą z 4 baterii o łącznej pojemności 160 kWh. Ładować je będzie można zarówno za pomocą złącza Plug-in, jak i pantografu o mocy 200 kW. Autobusy posiadać będą szereg udogodnień wprowadzonych specjalnie z myślą o podróżujących, takich jak porty USB, WiFi oraz system monitoringu zwiększający bezpieczeństwo wewnątrz pojazdu. Poza tym gmina Stalowa Wola postawiła na system zliczania pasażerów dzięki bramkom liczącym w każdych drzwiach wejściowych, co pozwoli na prowadzenie statystyk i efektywniejsze zarządzanie flotą komunikacji publicznej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.