Elektromobilność Stalowa Wola kupuje 10 elektrycznych autobusów Solaris 27 września 2017 Elektromobilność Stalowa Wola kupuje 10 elektrycznych autobusów Solaris 27 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Dziesięć elektrycznych Urbino 8,9 LE zasili flotę podkarpackiej gminy Stalowa Wola. W ramach rozpisanego w kwietniu przetargu gmina zakupi łącznie 19 autobusów miejskich, z których 10 to pojazdy bateryjne, a pozostałych 9 to autobusy z napędem konwencjonalnym. Reklama Gmina Stalowa Wola zdecydowała się na wprowadzenie autobusów elektrycznych ze względów ekologicznych i ekonomicznych. Autobusy elektryczne odznaczają się bowiem znacznie niższymi kosztami eksploatacji. Zamówienie na autobusy bateryjne obejmuje również infrastrukturę potrzebną do ich ładowania. Według podpisanej wczoraj umowy, autobusy dostarczone zostaną do Stalowej Woli wiosną 2018 roku. Trzy pantografowe stacje ładowania, z których będzie można ładować baterie autobusów w ciągu dnia oraz pięć dwuwyjściowych stacji zajezdniowych do ładowania nocnego dostarczy firma Ekoenergetyka-Polska. Każdy z zamówionych pojazdów wyposażony zostanie w centralny silnik trakcyjny o mocy 160 kW . Elektryczne Urbino 8,9 LE, które będą jeździć w Stalowej Woli będą zasilane energią elektryczną pochodzącą z 4 baterii o łącznej pojemności 160 kWh. Ładować je będzie można zarówno za pomocą złącza Plug-in, jak i pantografu o mocy 200 kW. Autobusy posiadać będą szereg udogodnień wprowadzonych specjalnie z myślą o podróżujących, takich jak porty USB, WiFi oraz system monitoringu zwiększający bezpieczeństwo wewnątrz pojazdu. Poza tym gmina Stalowa Wola postawiła na system zliczania pasażerów dzięki bramkom liczącym w każdych drzwiach wejściowych, co pozwoli na prowadzenie statystyk i efektywniejsze zarządzanie flotą komunikacji publicznej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.