Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Polski rząd od pewnego czasu daje wyraźne znaki świadczące o tym, że elektromobilność jest jednym z jego priorytetowych celów. Rządzący chcą, aby do 2025 roku po polskich drogach jeździło nawet milion pojazdów elektrycznych. Choć na chwilę obecną taki cel wydaje się bardzo odległy, nie jest jednak niemożliwy. Cały czas podejmowane są kolejne kroki i inwestycje, które mają przybliżyć państwo do jego realizacji – nie jest wykluczone, że pomogą nam w tym Chińczycy. Reklama Wedle „Puls Biznesu” firma Beijing WKW Automotive Parts planuje zainwestować na terenie Polski w produkcję baterii elektrycznych do samochodów. Choć same pojazdy będą składane w Niemczech, to jeden z ich najważniejszych komponentów będzie powstawać w Polsce, gwarantując tym samym dodatkowe miejsca pracy. Miejscem, które jest brane pod uwagę jako lokalizacja tego przedsięwzięcia, jest Nowogrodziec w województwie dolnośląskim. Środki, jaki spółka chce przeznaczyć na ten cel, wynoszą aż 1,4 mld euro. Nowogrodziec wydaje się dobrym miejscem do realizacji takiej inwestycji, bowiem jest oddalony jedynie o 40 km od analogicznych zakładów po stronie niemieckiej. Wedle opublikowanych założeń, w Polsce miałyby powstawać akumulatory do samochodów elektrycznych klasy premium. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.