Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Elektromobilność Akumulatory do samochodów elektrycznych będą produkowane w Polsce? 28 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Polski rząd od pewnego czasu daje wyraźne znaki świadczące o tym, że elektromobilność jest jednym z jego priorytetowych celów. Rządzący chcą, aby do 2025 roku po polskich drogach jeździło nawet milion pojazdów elektrycznych. Choć na chwilę obecną taki cel wydaje się bardzo odległy, nie jest jednak niemożliwy. Cały czas podejmowane są kolejne kroki i inwestycje, które mają przybliżyć państwo do jego realizacji – nie jest wykluczone, że pomogą nam w tym Chińczycy. Reklama Wedle „Puls Biznesu” firma Beijing WKW Automotive Parts planuje zainwestować na terenie Polski w produkcję baterii elektrycznych do samochodów. Choć same pojazdy będą składane w Niemczech, to jeden z ich najważniejszych komponentów będzie powstawać w Polsce, gwarantując tym samym dodatkowe miejsca pracy. Miejscem, które jest brane pod uwagę jako lokalizacja tego przedsięwzięcia, jest Nowogrodziec w województwie dolnośląskim. Środki, jaki spółka chce przeznaczyć na ten cel, wynoszą aż 1,4 mld euro. Nowogrodziec wydaje się dobrym miejscem do realizacji takiej inwestycji, bowiem jest oddalony jedynie o 40 km od analogicznych zakładów po stronie niemieckiej. Wedle opublikowanych założeń, w Polsce miałyby powstawać akumulatory do samochodów elektrycznych klasy premium. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.