Wiadomości OZE Wodorowy trolejbus od firmy Solaris 03 października 2017 Wiadomości OZE Wodorowy trolejbus od firmy Solaris 03 października 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Solaris na gdańskich targach TRAKO 2017 zaprezentował pierwszy na świecie trolejbus zasilany wodorem. Pomysł ten jest o tyle ciekawy, że dzięki wodorowi trolejbusy będą mogły w razie potrzeby wyjechać poza sieć trakcyjną nie emitując przy tym żadnych spalin. Co ważne, model Trollino 18,75 niebawem wyjedzie na ulice łotewskiej Rygi, a to dzięki przewoźnikowi Rīgas satiksme. Reklama Łotewski klient robi z nami pilotażowy projekt, w którym analizuje operacyjność takiego pojazdu poza trakcją elektryczną. Trolejbus jeździ podłączony do sieci trakcyjnej i jednocześnie może wyjechać na obszary, gdzie tej trakcji nie ma. Zaletą tego pojazdu jest też zero emisji spalin – powiedział Dariusz Michalak, pełniący funkcję wiceprezesa Solaris Bus & Coach S.A. Wodorowy trolejbus jest w stanie przewieźć maksymalnie do 135. pasażerów. Dzięki zastosowaniu instalacji wodorowej zlokalizowanej na dachu jednego z wagonów, może on także pokonać na pełnym zbiorniku do 100 km poza siecią trakcyjną. Rīgas satiksme złożyło zamówienie na dziesięć egzemplarzy takich trolejbusów i jest prawdopodobne, że w razie pomyślnego użytkowania tych pojazdów powyższe zamówienie zostanie zwiększone. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.