Elektromobilność Audi zostaną wyposażone w ogniwa PV 18 października 2017 Elektromobilność Audi zostaną wyposażone w ogniwa PV 18 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W 2014 roku Audi zaprezentowało swoją pierwszą hybrydę typu plug-in – model A3 Sportback e-tron. Samochód dobrze przyjął się na rynku, a przede wszystkim w Skandynawii, gdzie był jednym z chętniej wybieranych modeli. Nic dziwnego, że Audi wciąż pracuje nad nowymi pojazdami, wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jak donoszą media, do końca bieżącego roku niemiecki producent zaprezentuje prototyp pierwszego samochodu wykorzystującego panele PV. Reklama Potwierdzeniem tych przypuszczeń może być umowa podpisana pomiędzy Audi a Hanergy Thin Film Power (HTFP), dotycząca współpracy na rzecz rozwoju technologii koniecznej, aby na dachach samochodów zastosować solarne panele. HTFP to chińska firma zajmująca się produkcją paneli fotowoltaicznych małej grubości, które można stosować na różnych powierzchniach. Współpraca pomiędzy tymi dwoma przedsiębiorstwami idealnie wpasowuje się w zamiary niemieckiego producenta. Wielce prawdopodobne, że pierwsze owoce wspólnych działań obu firm poznamy już niebawem. „Zasięg elektrycznych samochodów jest istotną kwestią dla naszych klientów. Razem z Alta Devices oraz Hanergy planujemy użyć w naszych elektrycznych samochodach innowacyjnych solarnych technologii, dzięki którym zwiększymy zasięg” – powiedział Brend Martens, członek zarządu Audi. Alta Devices to jedna ze spółek należących do Hanergy, działająca na amerykańskim rynku. Panele solarne, które zostaną zaimplementowane, przynajmniej początkowo nie będą ładować baterii samochodu, lecz będą pokrywać energetyczne zapotrzebowanie klimatyzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.