Elektromobilność Audi zostaną wyposażone w ogniwa PV 18 października 2017 Elektromobilność Audi zostaną wyposażone w ogniwa PV 18 października 2017 Przeczytaj także Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. W 2014 roku Audi zaprezentowało swoją pierwszą hybrydę typu plug-in – model A3 Sportback e-tron. Samochód dobrze przyjął się na rynku, a przede wszystkim w Skandynawii, gdzie był jednym z chętniej wybieranych modeli. Nic dziwnego, że Audi wciąż pracuje nad nowymi pojazdami, wykorzystując zdobyte doświadczenie. Jak donoszą media, do końca bieżącego roku niemiecki producent zaprezentuje prototyp pierwszego samochodu wykorzystującego panele PV. Reklama Potwierdzeniem tych przypuszczeń może być umowa podpisana pomiędzy Audi a Hanergy Thin Film Power (HTFP), dotycząca współpracy na rzecz rozwoju technologii koniecznej, aby na dachach samochodów zastosować solarne panele. HTFP to chińska firma zajmująca się produkcją paneli fotowoltaicznych małej grubości, które można stosować na różnych powierzchniach. Współpraca pomiędzy tymi dwoma przedsiębiorstwami idealnie wpasowuje się w zamiary niemieckiego producenta. Wielce prawdopodobne, że pierwsze owoce wspólnych działań obu firm poznamy już niebawem. „Zasięg elektrycznych samochodów jest istotną kwestią dla naszych klientów. Razem z Alta Devices oraz Hanergy planujemy użyć w naszych elektrycznych samochodach innowacyjnych solarnych technologii, dzięki którym zwiększymy zasięg” – powiedział Brend Martens, członek zarządu Audi. Alta Devices to jedna ze spółek należących do Hanergy, działająca na amerykańskim rynku. Panele solarne, które zostaną zaimplementowane, przynajmniej początkowo nie będą ładować baterii samochodu, lecz będą pokrywać energetyczne zapotrzebowanie klimatyzacji. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.