Wiadomości OZE ABB zasili pilotażowy projekt ładowania pojazdów elektrycznych w Rosji 28 sierpnia 2017 Wiadomości OZE ABB zasili pilotażowy projekt ładowania pojazdów elektrycznych w Rosji 28 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. W Sankt Petersburgu uruchomiona została pierwsza ogólnomiejska sieć szybkich, wielostandardowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. ABB, dostawca rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych, doprowadził dwadzieścia stacji szybkiego ładowania do Lenenergo, jednego z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Rosji. Część stacji oddano już do użytku w ramach projektu pilotażowego w Petersburgu, pozostałe zaś zostaną uruchomione w najbliższych miesiącach. Reklama Obecnie stacje ładowania ABB działają w Moskwie i innych miastach Rosji, m.in. w Kazaniu i w Uljanowsku. Projekt realizowany w Petersburgu obejmuje dwadzieścia stacji szybkiego ładowania Terra 53 i Terra 23. Jak informuje ABB w informacji prasowej, stacje szybkiego ładowania Terra 53, które sprawdzają się przy autostradach, na stacjach benzynowych, w salonach samochodowych i na zatłoczonych obszarach miejskich, umożliwiają ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych dostępnych na rynku. Naładowanie akumulatora do 80 procent jego pojemności trwa od 10 do 30 minut. Ładowanie może odbywać się zarówno prądem stałym, jak i przemiennym, przy wykorzystaniu jednego z trzech wyjść: CCS, CHAdeMO lub AC typu 2. Stacje zaprojektowano do pracy w ekstremalnych warunkach pogodowych: od –35°C do 55°C. Ponadto dzięki technologii opartej na chmurze użytkownicy mogą zlokalizować najbliższy punkt ładowania i dokonać płatności za pomocą karty kredytowej. – Jako lider w obszarze ładowania pojazdów elektrycznych z dumą rozwijamy infrastrukturę szybkiego ładowania w Rosji, a tym samym wspieramy rząd w realizacji celów związanych z energią odnawialną – powiedział Frank Muehlon, dyrektor Grupy Produktowej Infrastruktury EV w ABB. – Nasze stacje ładowania stanowią część cyfrowej oferty ABB Ability™, wykorzystującej działające w chmurze usługi, dzięki czemu nasi klienci otrzymują więcej możliwości. W tym przypadku jesteśmy w stanie dostarczyć niezawodną infrastrukturę i większą funkcjonalność użytkownikom końcowym – dodał przedstawiciel ABB. Zdalne monitorowanie stanu urządzeń i usuwanie usterek to jedna z cech stacji do ładowania ABB. Dysponując przyłączonymi do sieci stacjami, rozwiązaniami serwisowymi i personelem, firma jest w stanie zdiagnozować zdalnie ponad 90 procent zgłoszeń serwisowych. W ciągu ostatnich dwóch lat ponad 60 procent takich przypadków zostało rozwiązanych bez potrzeby wizyty techników na miejscu awarii. Przekłada się to na znaczne oszczędności w kwestii m.in. długości przestojów i ilości roboczogodzin. – Wybraliśmy ABB ze względu na udokumentowane doświadczenie firmy w zakresie wdrażania dużych sieci ładowania pojazdów elektrycznych i zarządzania nimi – powiedział Niaz Magdiejew, Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju i Innowacji w Lenergo. Od 2010 roku ABB dostarcza rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, promując zrównoważoną mobilność. Firma sprzedała już ponad 5000 stacji szybkiego ładowania dla samochodów osobowych na świecie, stworzyła krajowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych w Estonii, Danii i Holandii, a także uruchomiła pięć pilotażowych projektów instalacji stacji szybkiego ładowania autobusów miejskich, wykorzystujących model odwróconego pantografu. Według szacunków ekspertów rosyjski rynek stacji ładowania pozostaje w tyle za innymi krajami europejskimi, ale prawdopodobnie do 2020 roku w tamtejszych obszarach metropolitalnych pojawi się odpowiednia infrastruktura, oparta na stacjach ładowania prądem stałym o mocy 50 kW. Obecnie w Moskwie, Sankt Petersburgu, Kaliningradzie, Soczi, Jekaterynburgu i Jarosławie postawiono łącznie 122 punkty ładujące. Oczekuje się, że w tym roku nowe stacje ładujące zostaną zainstalowane w Samarze, Permie oraz we Władywostoku. Więcej informacji na ten temat w naszym artykule: W Rosji powstanie pierwsza sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych. 26 czerwca br. Rosseti poinformowało, że także w Kaliningradzie otwarto pierwszą stację ładującą. – Stawiamy pierwsze kroki ku przyszłości technologicznej. Mam wielką nadzieję, że liczba pojazdów elektrycznych w naszym regionie będzie rosnąć. W przeddzień mundialu chcemy pokazać, jak powinno się dbać o środowisko. Myślę, że jest to dobry przykład i dobry początek – wyjaśnił Gubernator Obwodu Kaliningradzkiego, Anton Alikhanov ABB jest liderem w technologiach dla energetyki, robotyki i systemów napędowych, automatyki przemysłowej i sieci energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Kontynuując ponad 125-letnią historię innowacji, ABB tworzy obecnie przyszłość cyfryzacji przemysłu, odgrywając kluczową rolę w rewolucji energetycznej i czwartej rewolucji przemysłowej. Grupa ABB zatrudnia około 132 000 pracowników w ponad stu krajach świata. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.