Rosyjski obwód leningradzki sięgnie po energię z wiatru

W lipcu bieżącego roku ogłoszono przetarg na zaprojektowanie elektrowni wiatrowej o mocy 68,4 MW, która będzie zainstalowana na obszarze położnym na wschód od rosyjskiego Sankt Petersburga. Deweloper WES Sviritsa ogłosił, że akceptuje aplikacje pochodzące tylko od firm należących do Rosyjskiego Stowarzyszenia Przemysłu Wiatrowego – RAWI. Zgodnie z prawem rosyjskie farmy wiatrowe muszą być zbudowane w 65% z rosyjskich technologii, a turbiny wiatrowe powinny być skonstruowane w 44% także na bazie rosyjskich komponentów.

Rosjanie przetestują wodną elektrownie atomową

Elektrownie jądrowe to wciąż bardzo ważne źródło energii w Rosji, której zapotrzebowanie na prąd wzrasta. Rosjanie starają się tą sprawdzoną technologię udoskonalić, tak by móc pochwalić się światu samodzielnie opracowaną innowacją. Tym razem chcą oni zbudować pierwszą na świecie elektrownię jądrową zlokalizowaną na wodzie, która miałaby być przeznaczona dla Arktyki.

Porażka rosyjskiego projektu turbiny gazowej

Wedle doniesień agencji Reuters plany Władimira Putina spełzły jednak na niczym. Turbina gazowa o mocy 110 MW, której testy odbywały się już od kilku miesięcy, uległa eksplozji – co skutecznie zdyskwalifikowało ją z dalszego użytkowania. Anonimowe źródła mówią o krytycznych uszkodzeniach będących zagrożeniem dla całego projektu. Dalsza jego kontynuacja wymaga rozpoczęcia prac od zera, na co Władimir Putin niekoniecznie musi wyrazić zgodę.

Rosja pomaga Korei Północnej w eksporcie węgla?

Rosyjska Ambasada w Korei Północnej oficjalnie zaprzeczyła medialnym doniesieniom. Według ambasadora informacje przekazane przez media nie są zgodne z rzeczywistością, ponieważ Rosja nie jest tranzytem dla koreańskiego węgla. Ustalenia agencji Reutersa są jednak odmienne. Najprawdopodobniej Korea Północna została zmuszona do transportu węgla przez Rosję, bo najbliższy partner gospodarczy – Chiny, przestały na to zezwalać.

Samochody elektryczne zwiększają swoją popularność na Ukrainie

Ilość samochodów elektrycznych na Ukrainie systematycznie rośnie. Od stycznia do października 2017 roku zarejestrowano 2225 egzemplarzy. To ponad 3-krotny wzrost względem tego samego okresu w roku poprzednim. Najbardziej popularnym elektrycznym modelem na Ukrainie jest Nissan Leaf, który sprzedał się do października 2017 roku w ilości 1885 sztuk.