Wiadomości OZE Amazon inwestuje w elektryczne ciężarówki 25 lutego 2019 Wiadomości OZE Amazon inwestuje w elektryczne ciężarówki 25 lutego 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Siedemset milionów dolarów – tyle zainwestuje Amazon w Rivian, start-up z Michigan, opracowujący nową markę dostawczych samochodów elektrycznych. Elektryczny dostawczak ma stanowić konkurencję dla Tesli. Reklama Nowa marka zaprezentowała w listopadzie podczas Los Angeles Show dwa modele koncepcyjne samochodów elektrycznych: pickupa R1T oraz SUV-a R1S. Gigant branży e-commerce zainwestował siedemset milionów dolarów w start-up, który postrzegany jest jako potencjalne zagrożenie dla Tesli. Przypomnijmy, amerykańska marka również zapowiadała opracowanie aut w takiej klasie. Auta Rivian mają wejść do sprzedaży pod koniec 2020 roku. Ceny pick-upa przygotowywanego przez firmę mają zaczynać się od 61 i 65 tysięcy dolarów, w zależności od wersji. Ciężarówki i SUV-y od nowego producenta mają się cechować bardzo dużym zasięgiem – aż do 400 mil, czyli ponad 640 kilometrów. Jak informuje agencja Reuters, inwestycją w nową markę zainteresowany jest także koncern General Motors. Z kolei RJ Scaringe, dyrektor generalny Rivian, zapowiada, że firma postara się o kolejnych partnerów w celu wypracowania strategicznych relacji. źródło: arstechnica.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.