Amazon inwestuje w elektryczne ciężarówki

Siedemset milionów dolarów – tyle zainwestuje Amazon w Rivian, start-up z Michigan, opracowujący nową markę dostawczych samochodów elektrycznych. Elektryczny dostawczak ma stanowić konkurencję dla Tesli.

Nowa marka zaprezentowała w listopadzie podczas Los Angeles Show dwa modele koncepcyjne samochodów elektrycznych: pickupa R1T oraz SUV-a R1S. Gigant branży e-commerce zainwestował siedemset milionów dolarów w start-up, który postrzegany jest jako potencjalne zagrożenie dla Tesli. Przypomnijmy, amerykańska marka również zapowiadała opracowanie aut w takiej klasie. Auta Rivian mają wejść do sprzedaży pod koniec 2020 roku. Ceny pick-upa przygotowywanego przez firmę mają zaczynać się od 61 i 65 tysięcy dolarów, w zależności od wersji. Ciężarówki i SUV-y od nowego producenta mają się cechować bardzo dużym zasięgiem – aż do 400 mil, czyli ponad 640 kilometrów.

Jak informuje agencja Reuters, inwestycją w nową markę zainteresowany jest także koncern General Motors. Z kolei RJ Scaringe, dyrektor generalny Rivian, zapowiada, że firma postara się o kolejnych partnerów w celu wypracowania strategicznych relacji.

źródło: arstechnica.com

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej: